Wat als je in het Bel-me-niet register staat ingeschreven en bedrijven bellen je toch?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je toch wordt gebeld terwijl je in het register staat ingeschreven, kun je een klacht indienen bij Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telemarketing/ De Opta kan boetes uitdelen aan bedrijven die zich hieraan schuldig maken.

Bronnen:
https://www.bel-me-niet.nl/

Hangt van de bedrijven af! Bel me niet werkt tegen verkoop telefoontjes! Maar bv voor onderzoek is dit niet van toepassing. Maar onderzoek bedrijven zullen ook jiet doordringen als je aangeeft geen interesse te hebben, want ze willen niks verkopen en het maakt hen niet uit of je nou wel of niet antwoord ;) beetje bot gezegd maar verkopers krijgen extra geld als ze veel verkopers en bij onderzoek is dit niet van toepassing! Heb met beide ervaring en dit is wat ik er van geleerd heb!

Het bel me niet register werkt goed als je regelmatig je eigen aanmeld. Waarom is dit? Als je na het aanmelden je ergens voor inschrijft (dit kan al zijn bij een nieuwe provider, of voor een actie, voor een show oid) dan machtig je meestal (lees de voorwaarden) de bedrijven om jou te bellen. Het bel me niet register helpt dan niet meer voor die bedrijven, dus moet je je opnieuw aanmelden. Voordat je de klacht gaat indienen bij voorgaand antwoord, moet je goed nagaan wanneer dit bedrijf jouw gegevens heeft gekregen, en wanneer jij het bel me niet register hebt aangemeld. Ook kun je je beroepen op het recht op verzet, dit betekent dat bedrijven (doch veelal bedrijven waar jij ook echt iets mee te maken hebt) jou wel gewoon bellen, maar jou moeten vragen of het uitkomt. Als jij antwoord met: nee, het komt niet uit. Dan horen ze het gesprek te beeindigen. Natuurlijk zijn sommige bedrijven lastig, dan kun je het recht op verzet aangeven. Blijven ze bezig, hang dan gewoon op..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100