Een mening is een oordeel. Dit oordeel is vaak gebaseerd
op dat wat jij als kennis bevat daarover, die kennis die je hebt opgedaan uit eerder geleerde lessen en ervaringen in jouw leven.
Een mening zegt iets over iets dat op dat moment is, niet dat dit een waarheid is, al raken veel mensen daarmee in de war.
Als mens ben jij uniek, dus ook jouw mening.
Ben je een meeloper die niet op wil vallen en geen zin of drempelvrees hebt bij het verkondigen van jouw mening en denkt niet goed te kunnen argumenteren, dan laat je jouw omgeving bepalen. Ben je echter zelfbewust en laat je je niet door anderen beïnvloeden, dan zal je jouw mening zelf vormen en deze ook durven verkondigen en verdedigen met juiste argumenten.
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!

Andere antwoorden (2)

Beide,

Een mening is iets wat je vind. Dit komt voor uit alle kennis die je op doet. Je omgeving heeft hier een grote rol in, maar jijzelf ook. Ik zelf probeer verhalen vanuit mijn omgeving altijd objectief te bekijken.

Als mijn ouders hun mening uiten over een beslissing van de regering, of over iets in het nieuws, probeer ik ze vaak de "andere" kant van het verhaal te laten zien.

Wat je mening is bepaal je dus voornamelijk door informatie van buiten op een bepaalde manier te verwerken. Is hetgeen wat iemand zegt objectief, of zijn het puur vooroordelen? (bijvoorbeeld.). Door deze vraag je af te stellen als je iets hoort, kun je een afweging maken of je dit ook aanneemt als "waar of niet waar." In het vervolg kan dit een invloed hebben op jou mening.

Je mening wordt door jezelf gevormd, maar beïnvloed door je omgeving. Hoe sterk deze invloed is, hangt dus van jouzelf af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf vorm je een mening door de meningen en geburtenissen uit je omgeving, dus beide spelen een rol