Ik heb wat vragen over de uitschrijving bij een huisarts, kan iemand me verder helpen?

1) Mag je je al uitschrijven bij je huisarts als je nog niet officieel bent ingeschreven bij je nieuwe huisarts?
2) Mag je het voor je oude huisarts verzwijgen naar welke nieuwe huisarts je gaat?
3) Als je 'vertrekt' moet je dossier ook mee: mag je dat zelf doen (zodat je zelf nog even de boel kan inkijken) of gaat dat elektronisch?

Geen idee waar ik hier info over kan vinden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, je bent verplicht een huisarts te hebben. De arts mag maar max 15 min bij jouw huis vandaan wonen
2 je hoeft oude arts niet te zeggen naar welke arts je vertrekt
3 je mag idd je eigen dossier ophalen, in kijken en weer bij je nieuwe arts inleveren

Mijn advies: zoek eerst een nieuwe arts. Kans is vrij groot dat er een wachtlijst is en soms houden de artsen onderling de hand boven het hoofd en kan je helemaal niet overstappen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als jij je inschrijft bij een nieuwe huisarts, geeft de nieuwe huisarts het door aan de oude huisarts en wisselen ze op die manier ook van patientgegevens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) Ja uitschrijven is vrijwillig en zonder beperkingen.
2) Ja dat is jouw keuze, en gaat de oude arts in principe niets aan, al is het wel zo netjes om het te zeggen.
3) Ja dat mag je zelf meenemen en inzien, is jouw dossier!

Toegevoegd na 29 minuten:
Het zou overigens niet slim zijn om niet eerst een nieuwe huisarts te zoeken!