Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke situatie gebruiken winkels de vermelding "OP=OP" en wanneer "Zolang de voorraad strekt"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op = op:

Als het item uit de winkelschap verdwenen is wordt het niet meer aangevuld.

Zolang de voorraad strekt:

Wordt verkocht totdat de gehele voorraad van dit produkt op is, mogelijk liggen er nog items in opslag of een andere winkel maar wordt bij de producent niet meer bijbesteld en/of verkocht voor dezelfde prijs als de voorraad op is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

het betekent hetzelfde, maar bij op=op voel ik dat het meer haast heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een verschillende benaming voor hetzelfde principe. op=op klinkt wat simpeler en zal met name bij goedkopere producten worden gebruikt.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Op=Op dan betreft het echt de laatste van een bepaald model. Zo lang de voorraad strekt duidt aan dat het produkt thans in beperkte oplage te verkrijgen, maar best volgend jaar kan terugkomen. Seizoensprodukten bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OP = OP zou om een tijdelijk verkrijgbaar product kunnen doelen, waarbij de winkelvoorraad als enigste voorradig is,

Bij: Zolang de voorraad strekt zou ook kunnen wijzen op een beperkte winkelvoorraad, maar met enige (beperkte) optie op nabestellen?

Twee versies wat eigenlijk precies het zelfde betekent.
Maar zoals mijn voorganger ook al antwoordde, bij OP = OP zou ik sneller op reageren mocht ik het betreffende artikel willen kopen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij komt het op hetzelfde neer. "OP=OP" is wat populairder taalgebruik en bestaat uit minder letters/tekens, waardoor het handiger in gebruik is. Het is slimmer om bij een winkelschap met producten een kaartje "OP=OP" met grote letters te hangen dan een kaartje "zolang de voorraad strekt". "OP=OP" valt beter op en trekt daardoor eerder nieuwsgierige potentiële klanten. In kleine lettertjes kan er dan nog "zolang de voorraad strekt" bij vermeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik zeer moelijk uit te leggen.

Maar zoals ik het tegen kom is het meestal zo dat waneer het een

Rage of tijdelijk artikel is, dat er staat op= op

Terwijl je bij een artikel dat in de aanbieding weer zal staan zolang de voorraad strekt.

Bij voorbeeld een speelgoede zaak zal je dus eerder tegen komen dat er staat op = op

Terwijl je dit bij een supermarkt zal zien staan zolang de voorraad strekt.

Echter is en blijft het 2 dingen op een totaal andere manier beschreven eigelijk hetzelfde bedoeld blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is in feite hetzelfde. Het wordt gebruikt om duidelijk te maken dat als het betreffebde product "op" is, het niet meer wordt geleverd in de actieperiode, want het wordt vaak gebruikt bij acties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding