Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ambulance volgen ?? zie uitleg

Sinds vorige week zijn alle ambulances omgezet op een nieuw alarmering systeem . Voorheen was dit p2000 maar wat het nu is weet ik niet maar dat boeit mij ook niet maar ik zou ze graag alsnog willen volgen omdat ik meestal nogal nieuwsgierig ben . Sinds vanacht zijn ook groningen en drenthe vadat systeem af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als jouw interesse daarin zo overheerst, zou ik op 't geluid afgaan....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.112meldingen.nl/

Via deze site kan je de hulpdiensten volgen.
(Lees meer...)
amc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minnetje: 112meldingen maakt net zoals Alarmeringen.nl en gelijke sites gebruik van P2000 meldingen. Aangezien de noordelijke veiligheidsregio's deze niet meer gebruiken heb je daar dus niets aan.
De noordelijke veiligheidsregio's zijn samengegaan in de Meldkamer Noord Nederland in Drachten. Tegelijk met de samenvoeging is ook besloten bepaalde dingen centraal anders te gaan regelen. Een van die zaken is het alarmeren van ambulances via T2000, het spraaksysteem van C2000. Dit systeem staat onder zware encryptie en is hierdoor (nagenoeg) niet af te luisteren.
Net zoals de politie zijn de ambulancediensten niet meer te volgen. De politie is nu op steeds grotere schaal persalarmen aan het geven omdat er vanuit de pers veel kritiek was op het onafluisterbaar maken van de politie-communicatie. Mogelijk dat dit ook voor ambulancediensten gaat gelden maar ik zou er niet op rekenen.

Je kan nu nog uitgaan van de brandweermeldingen. In de toekomst is de verwachting dat die ook gaan verdwijnen met de vervanger van P2000, of dat in ieder geval de lokatiegegevens eruit gehaald gaan worden. Het maakt het voor de 112 volger niet leuker maar het heeft te maken met oa privacy.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding