Alles wat mensen ooit hebben gemaakt is voortgekomen uit een idee, een droom of fantasie. Dat geldt voor het eten en de wasmiddelen die je in de supermarkt koopt, maar ook voor b.v. internet, telefoon en tv.

Als er geen mensen zouden zijn met genoeg fantasie en goede ideeën, zouden er geen technische en economische vooruitgang meer zijn.
Bovendien zijn er ook veel mensen die hun ideeën niet richten op de ontwikkeling van nieuwe dingen, maar die kijken hoe je de bestaande middelen beter (of op een andere manier) kunt benutten. Zij bedenken geen producten maar diensten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey, dank je voor je goede antwoord.
Ik was daar zelf nooit op gekomen.
Groetjes

Andere antwoorden (2)

Omdat ze die dingen zelf niet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat er zoveel dingen zijn, fantaseert de mens, want als iets niet bestaat dan bedenk je iets of vindt het uit.
Fantasie is iets wat iedereen heeft in zijn hersenen
en door deze fantasie te gebruiken ben je in staat om creatief te denken. We fantaseren allemaal om het leven niet saai te laten worden. We wensen allemaal bepaalde dingen, dromen er zelfs van en fantaseren wat wij ermee zouden doen. Allemaal om ons leven invulling te geven of makkelijker te maken. Zonder fantasie zouden er weinig gereedschappen, kledingstylen, gebruiksvoorwerpen en noem maar op hebben bestaan. Zelfs het wiel zou niet zijn uitgevonden! Aan het creatieve denken, dus aan de fantasie hebben we alles te danken waar we inmiddels niet meer zonder kunnen. Fantasie stelt ons in staat om invulling in ons leven te geven en dit leven vol te houden.
Zonder fantasie zou iedereen weinig of geen plezier in het leven hebben!!!!
amc