Zijn er ook sleutelwoorden die je kunt gebruiken zodat je niet de mening van anderen inventariseert en de moderator niet je vraag verwijdert?

telkens worden mijn vragen verwijdert waarvan ik zelf niet het gevoel heb dat het de mening van anderen inventariseert. maar toch word mijn vraag verwijdert ik heb de richlijnen ook al een paar keer doorgelezen maar mischien komt het omdat ik blond ben! wie kan het wat makelijker uitleggen en zoals in de vraag zijn er sleutelwoorden die je kunt gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het gaat niet zozeer om sleutelwoorden die je wel moet gebruiken, als om woorden die je moet vermijden. Als je vraagt 'vind je...' dan vraag je om meningen. Als je vraagt 'wat is een goede... ' dan vraag je om meningen. Als je vraagt 'wat is een leuke ... ' dan vraag je om meningen. oftewel: stel je vraag met feiten, en vraag naar feitelijke verschillen of mogelijkheden. Vraag een helder advies over een specifieke situatie. Maar vermijd leuk, mooi, interessant, aardig, goed' en zo.

Beter is het om dat andersom te zien. Woorden die je niét moet gebruiken, omdat daaruit al blijkt dat je gaat inventariseren. Namelijk: Wat vindt jij..., Wat is de leukste..., Hoe heb jij... Stel een vraag waaruit duidelijk blijkt dat jij informatie zoekt en niet uit bent op de meningen van andere GV-deelnemers. Dan zal die vraag heus blijven staan!