Pasfoto's gemaakt door Photofer op Antwerpen centraal station worden afgekeurd door consulaat. Iemand een suggestie waar wel heen?

Voor een paspoort heb ik bij Photofer op het station in Antwerpen een foto laten maken. Ze geven aan dat de foto voldoet aan de eisen van consulaat of ambassade. De foto werd echter afgekeurd op een te kleine afbeelding van het hoofd. Ik ben terug gegaan, maar bij photofer zeggen ze dat zij er niets aan kunnen doen, volgens hen is het goed. Volgens het consulaat (Nederlands consulaat in Antwerpen) krijgen zij met grote regelmaat deze afgekeurde pasfoto's. Bovendien was de door Photofer gemaakte foto slecht: een rode glans over het gezicht en door foute belichting lijkt het net of je een gigantische neus hebt. De mevrouw bij Photofer maakte me publiekelijk voor van alles en nog wat uit. In Nederland zou ik me zo kunnen opstellen zei ze, maar in Belgie is er geen contracts verhouding tussen klant en fotograaf. Apart.... 'Dat de grootte van het hoofd op de foto groter moet is de verantwoording van de ambassade of consulaat, dat is niet haar verantwoordelijkheid' was haar laatste uitspraak.
Niet heen gaan dus, zonde van je geld. Waar maken ze wel goede pasfots in antwerpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (1)

Vervelend, maar neem de trein en ga net over de grens naar een fotograaf. Deze weet de Nederlandse richtlijnen voor paspoortfoto's...
Eventueel kun je bij het consulaat navragen van welke fotograaf in Antwerpen de pasfoto's wel goed zijn naar Nederlandse richtlijnen voor paspoortfoto's.