Wanneer geef je volwassen mensen als vermist op?

Achter in mijn tuin heb ik een B&B/vakantie huisje, dat verhuur ik het hele jaar.
De mensen kunnen het huren met of zonder ontbijt.
Nu is het verhuurd aan mensen die uit Canada komen en vannacht niet thuis gekomen zijn. (Geen auto op mijn oprit)
Nu is mijn vraag, hoeveel dagen moet ik wachten om ze als vermist op te geven als ze bv. vannacht weer niet komen?
Ze hebben op de dag van hun vertrek a.s. zaterdag een ontbijt geboekt, moet ik tot zolang wachten?
Ik denk dat ze gewoon een nacht bij familie of vrienden hebben geslapen, maar deze vraag kwam spontaan bij me op!

Toegevoegd na 13 minuten:
Bellen is geen optie, ik heb alleen een nummer uit Canada. Ze hebben alles al betaald, gelukkig.

Toegevoegd na 49 minuten:
Stel dat ze niet terug komen.............
Tot zaterdag wachten misschien, alleen heb ik dan een nieuw probleem, er komen 's middags nieuwe gasten, wanneer moet ik die dan melden dat ze er nog niet in kunnen?
1-2 dagen er voor?

Toegevoegd na 2 dagen:
Iedereen bedankt voor het antwoordt geven en allemaal een +

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jammer dat ze niet (mobiel) bereikbaar zijn.
hopelijk laten ze zich weer snel zien.
en fijn dat alles al betaald is.
goed dat je je ongerust maakt, maar wat je zegt: het zijn volwassen mensen en lopen wellicht niet in 7 sloten tegelijk.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Iemand die op vakantie is als vermist opgeven? Je moet er maar opkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc, ik zeg ook niet dat ik het doe, maar stel.......dat ze niet meer op komen dagen, wat doe je dan?

Antwoorden (6)

Het zou goed kunnen dat ze gewoon een nacht ergens anders slapen. Probeer ze eens te bellen, als je hun nummer heb tenminste. Wacht nog 1 of 2 dagen en ga dan met de politie overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bellen kan dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik zeggen, wacht nog tot donderdag en ga dan even naar de politie.
In jouw situatie wachten tot einde van hun boeking, tot zaterdag dus. Ze kunnen bij familie op bezoek zijn of ergens een hotel gepakt hebben omdat ze je huisje misschien toch niet zo leuk vinden. Je weet het niet. Maar moet jij daar nog schoonmaken? Kijk dan alleen of de spullen er nog liggen en wacht dan af, of ze zijn vertrokken zonder te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon even afwachten.
heb je eventueel een mobiel nummer van hen? kun je bellen en je bezorgdheid uiten.
als vermist opgeven, of kontakt met de politie opnemen zou ik pas doen als ze volslagen onbereikbaar bijken en ze ook vannacht niet in het huisje overnachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja gewoon afwachten dan maar he, de vraag kwam zomaar op omdat andere gasten het tot nu toe altijd hebben gemeld.
in principe 24 uur. (dit is als je diegene persoonlijk goed kent bijvoorbeeld: familie, vrienden etc)
Ik zou nog 1 a 2 dagen wachten, en dan naar het nummer uit Canada bellen.

Toegevoegd na 4 uur:
Ik zou dan donderdag proberen ze te bereiken in Canada, als dat niet lukt dan vrijdag nog een keer bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, bellen naar Canada is ook een idee. Voorlopig maar even afwachten dus.
Ik zou pas actie ondernemen als ze zaterdag niet op komen dagen.

Dit zal ook de politie aangeven, een volwassen persoon kan en mag zich vrij bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een echtpaar, ik denk ook dat ze gewoon terug komen maar de vraag kwam spontaan op, stel dat....
Hoe doen ze dat in een hotel?
Ook wachten tot de vertrek dag?, ik heb geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, even wachten tot hun geplande vertrekdatum.
Ik zou tot zaterdag wachten,zeker als er nog spullen van ze in het huisje ligt.Ze zijn per slot van rekening op vakantie en genieten van Nederland.En betaald hebben ze al dus zit er niet over in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We wachten het af ;)"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn er dus nog niet? Je voelt je verantwoordelijk als ze bij je zijn. Maar denk dat ze zelf geen idee hebben dat je ermee zit.Zij hebben vakantie jij stress!! Sterkte Minke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Minke.