Durf je als vrouw van de zomer nog kort gerokt over straat?

Als we dit gaan goedkeuren waar ligt dan nog de grens... het mag zelfs op internet geplaatst worden... heeft iemand enig idee hoe dit dan zit met de wet op privacy?

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article5233424.ece/Billenfotograaf+Winsum+gaat+vrijuit

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit soort figuren verlagen vrouwen (weer) tot lustobjecten. Elke vrouw moet vrij zijn om zich te kleden zoals zij dat il. (Wel graag rekening houdend met de algemene normen en waarden. Het geeft mij als man nog geen enkel recht om welke vrouw dan ook, hoeveel bloot er ook te zien is, daar foto's van te maken of er met mijn fikken aan te zitten.

Haha, nee, maar dat heb ik ook nog nooit gedurfd. Vind mijn figuur daar toch niet echt heel erg geschikt voor :)

Wanneer je beiden in openbare ruimte bent mag een fotograaf je zonder toestemming fotograferen. Wat betreft publiceren van die foto's weet ik het niet precies. Ikzelf zou me vereert voelen als ik mezelf op zo'n foto zou herkennen, dus JA, ik durf zeker nog wel kortgerokt over straat. Niet alleen in zomer, maar ook in winter (met legging natuurlijk... )

Als je in het openbaar je blote benen wilt laten zien moet je ook niet zeuren dat je wel eens op een foto kan komen te staan. Trouwens, als je mooie benen hebt mag je dat toch tonen. Daar kan je trots op zijn. Wil je dit niet, dan draag je lekker een broek Toegevoegd na 45 seconden: of een lange rok Toegevoegd na 4 minuten: Voor zover ik weet dragen vrouwen een kort rokje om een beetje te showen, die voelen zich vrij en laten zien wat ze in huis hebben. Niks mis mee toch !

Ik durf nog wel kort gerokt de straat over te gaan. Maar dat iemand er foto's van maakt is belachelijk en dat deze nog op internet gezet mogen worden is van de zotte. De wet van privacy wordt hier dus toegepast zoals het hun uitkomt.

ikke niet, met m'n spillebenen ;) maar het is toch van de zotte dat dit niet aangepakt kan worden. lijkt me misschien geen aanranding, maar toch minstens ernstige inbreuk op je privacy.

Ja hoor, ik durf nog wel kortgerokt over straat. Waarschijnlijk is de privacywetgeving hier niet van toepassing omdat er geen gezichten herkenbaar op die foto's staan...

Ik keur zijn acties niet goed en vind het wel degelijk een inbreuk op mijn persoonlijke integriteit als foto's van mij ongevraagd op internet zouden worden gezet. Maar ik durf zeker nog de straat op in een rokje. Ik ga me door één man zonder sociaal leven toch niet laten voorschrijven wat ik aantrek?

Zo over straat? ja, mag. Gelukkig maar. Dat fotograferen? ja, mag ook, want het is een openbare ruimte. Foto's publiceren? Nou, nu komen we in aanraking met het portretrecht. Heeft niets te maken met alleen het portret, maar wel met de herkenbaarheid van iemand. Zonder diens toestemming mag je geen herkenbare foto's van iemand publiceren.

Als je je lelijke r**t zo laat zien, als ik op die foto's zag, dan vraag je erom gefotografeerd te worden. Je denkt toch niet dat het portretrecht ook op de onderkant slaat. Ik vind die mensen te ordinair om in de buurt te willen lopen.

Ha, die Congoleo, Ik weet niet hoe ik als vrouw over straat zou durven. Dat ik als man in een jurk over straat ga vind ik al heel wat.

Ik durf als man nog wel kort gerokt over straat... Wij leven in een vrij land en niemand die mij tegenhoudt... Of is er al een wet die dat verbiedt dan, want de wetten veranderen zo snel...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100