Worden mensen op ten duur kaal?

Mensen worden steeds minder hariger, is het mogelijk dat over honderdduizenden jaren mensen kaal zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zeker!
Haren/vacht hebben/heeft zo langzamerhand geen functie meer in onze huidige beschernde maatschappij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle mensen worden kaal. Dat kan met erfelijke factoren te maken hebben of met stress.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de min is niet van mij, maar je moet de vraag iets beter lezen.
Als de mens zo nog honderden jaren doorleeft waarschijnlijk wel ja, maar zo'n evolutie gaat erg traag er is nu bijvoorbeeld echt geen verschil qua haarhoeveel tussen die van nu en in 1800.

Voor zo'n verandering is heel veel tijd nodig maar als de mens zo door leeft ( met veel kleding, mutsen etc.) dan is het wel waarschijnlijk dat mensen steeds kaler worden en over duizenden jaren zelfs geheel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het hoofdhaar niet en de wenkbrouwen en de wimpers ook niet en de neusharen .
Omdat die haren er ter bescherming zijn .
Hoofdharen zijn ervoor de bescherming van jou hoofd in de hitte .
Wenkbrouwen zijn ervoor dat jou ogen beschermt zijn tegen het zweet .
En wimpers zijn ervoor om het stof tegen te gaan in jou ogen .
En de neusharen zijn ervoor om jou ademhaling een klein beetje voor te verwarmen in de winter . en het stof een beetje tegen te houden .
En het schaamhaar bij de man ook niet omdat die het plakken in de zomer tegengaan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vorige antwoord gevers vergeten hoe het principe van evolutie werkt:

Een soort evolueert doordat leden van die soort met bepaalde eigenschappen meer kans hebben om hun genen over te dragen aan de volgende generatie.

Die kans wordt groter als:
- Ze met een bepaalde eigenschap beter vrouwtjes weten te verleiden/veroveren/bevruchten dan zonder die eigenschap
- Ze met een bepaalde eigenschap een grotere kans hebben om te overleven (zodat ze zich kunnen voortplanten) dan leden zonder die eigenschap.

Nu zijn kale mensen niet aantrekkelijker, dus hebben ze geen grotere kans om zich voort te planten. Al zou het ooit wel zo kunnen zijn dat kaal hét schoonheids ideaal wordt, waardoor kale mensen juist weer wel een grotere kans hebben. Dan is het dus afhankelijk van iets cultureels.

Kale mensen hebben ook geen grotere kans om te overleven. Sterker nog, ik zou zeggen dat mensen met haar een grotere kans hebben om te overleven, met name in koude klimaten, omdat ze minder snel bevriezen.

Echter, als het om schaamhaar gaat, zou het juist kunnen dat dit verdwijnt, omdat de balzak natuurlijk buiten het lichaam is komen te liggen omdat het zaad optimaal functioneert bij een iets koudere temperatuur.
Doordat we kleren dragen wordt deze koudere temperatuur weer te niet gedaan, en daarom zou het zo kunnen zijn dat mannen met minder schaamhaar gezonder zaad hebben, en dus meer kans hebben op nageslacht.

Maar daar heb ik geen onderzoek over gevonden :)