Adam en Eva waren de 1e mensen, uit dit huwelijk kwamen 3 zonen Kain, Abel en Seth. Waar komt de vrouw vandaag die Kain vond?

Toegevoegd na 2 minuten:
vandaag = vandaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spitsvondig:) leuk grapje :) :) Het heel letterlijk nemen van de oude teksten is wel een beetje gevaarlijk. Fundamentalisten doen niet anders. De boodschap is een geheel andere dan de letterlijke tekst.

Het beste antwoord

Was een van de zussen:

[Kaïn was het eerste kind van Adam en Eva, dat staat in (Genesis 4:1). Zijn broers, Abel (Genesis 4:2) en Set (Genesis 4:25), waren een gedeelte van de eerste generatie kinderen, die ooit op aarde geboren waren.

Hoewel slechts deze drie bij name vermeld staan, hadden Adam en Eva meer kinderen. In Genesis 5:4 staat dat Adam zonen en dochteren verwierf—"En de dagen van Adam, nadat hij Set verwekt had, waren achthonderd jaar, en hij verwekte zonen en dochteren." Hier staat niet wanneer ze werden geboren. Veel van hen konden geboren zijn in de 130 jaar (Genesis 5:3) voor Set geboren was.]

[We mogen u er aan herinneren, dat Abraham zijn halfzuster huwde. (Genesis 20:12). God zegende deze verbinding, want door Isaäk en Jakob werd het hele Joodse volk geboren. Pas 400 jaar later gaf God aan Mozes wetten, die zulke huwelijken verbood.]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het staat niet in de bijbel, maar ik denk er het mijne van...
Het begint met een i en eindigt met een t... En ik heb het niet gezegd... En sindsdien heeft men tot vandaag erover gezwegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn zus Awan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dat aan gelovigen vraagt,krijg je te horen(althans ik),ze waren de 1e mensen,maar er staat niet geschreven,dat ze de enige mensen waren!
Opo die manier kun je veel ongerijmdheden in de bijbel verklaren>
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hoef je geen ongerijmdheid te noemen maar een onvolledigheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo interpretteert iedereen de bijbel naar eigen goeddunken. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Als je dat aan gelovigen" Er zijn heel veel verschillende meningen hoor. En niet 1.
De Bijbel zou vandaag de dag zo niet meer geschreven kunnen worden.

Niet alle gelovigen nemen de Bijbel letterlijk. Niet alle Christenen verwerpen de evolutietheorie.

Wat er in de Bijbel staat is een verhaal dat alleen op incest gebaseerd kan zijn.

Pa ma + kinderen. Als er dan meer kinderen moeten komen moet een van de mannen, pa of broer het doen met moeder, zus. Anders kan het gewoon niet.

Ik heb dat wel eens voorzichtig aangekaard bij vrienden die gereformeerd zijn en daar schrokken ze heel erg van. Het is net of ze daar niet over nadenken. Het letterlijk nemen van de Bijbel maakt dat ze niet hoeven nadenken.
Op mijn vraag kreeg ik dus geen antwoord.

Het is ook moeilijk als je iets hebt geleerd en het blijkt dat er wel wat dingen onverklaarbaar zijn en in conflict met weer andere regels die ze opgelegd hebben gekregen vanuit hetzelfde geloof.

Maar goed, zoals ik zei zijn heel veel Christenen niet zo achterlijk om de wetenschap aan de kant te schuiven en nemen de Bijbel als leidraad voor hun leven maar niet al te letterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als christenen over datgene wat in de bijbel staat, gaan nadenken heb je kans op een exodus. Maar het is"geloof"en ze zijn wat de bijbel betreft niet kritisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi en met respect beantwoord+1
Ik heb het hier toch zo moeilijk mee, met deze vragen.
Er hebben meer soorten mensen geleefd hier op aarde.
Hier van vind ik niets terug in de bijbel, maar ook niet bij mensen die heilig in de bijbel geloven.
Hoe kan je nu met een oog in de bijbel kijken en tegelijk het andere oog dicht houden die kan zien hoe het echt gegaan is.
Ik heb niets tegen de bijbel, ik vind het een geweldig boek.
Maar tegelijk is het in botsing met de werkelijkheid.
Ergens moest er een begin zijn en Adam en Eva zijn volgens mij alleen maar een symbolisch verhaal.
Anders wordt het een schunnig incestverhaal, dat kan toch nooit de bedoeling zijn geweest.
Met alle respect voor de bijbel, het kan gewoon niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mensen onmogelijk is, is bij God mogelijk.
Als je de hele bijbel op de minuut zou vertellen wat er gebeurde dan zou je toch echt een paar duizend jaar moeten opschrijven.
uit de duim van de schrijver die dat verhaaltje verzonnen heeft.