Wanneer ben je nou precies lui?

Het begrip 'lui' wordt doorgaans als negatief gebruikt/ervaren. Zijn er ook positieve kanten aan? En wanneer ben je precies lui? Ben je alleen maar lui in andermans ogen? Laat je het jezelf aanpraten? Zoveel vragen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Er zijn vast genoeg mensen die zichzelf alles behalve lui vinden, maar zo wel beschouwd worden. Het is ook afhankelijk van je gezondheid of gemoedstoestand. Wanneer iemand ziek is, zal deze minder doen dan wanneer gezond. Het zelfde geldt voor iemand die verdrietig of somber is.
Meestal ben je lui als je dingen gewoon kan doen maar er geen zin in hebt en het daarom niet doet. Bijvoorbeeld geen huiswerk maken of niet gaan sporten omdat je liever met een zak chips op de bank tv zit te kijken. Weinig ondernemend dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je michele bent gepasseerd ben je niet meer te redden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
wie is michele?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit slaat als een tang op een koe of zoiets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is het toppunt van luiheid, een antwoord willen geven maar te lui zijn om de vraag te lezen.....! Een min
Lui ben je als je je dag vult met overbodige zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lui zijn is betrekkelijk en hangt af hoofdzakelijk van je eigen doelen in het leven.
Iedereen is constant bezig met een eenvoudig berekening, namelijk hoeveel inspanning moet ik investeren om een voordeel te hebben (met voordeel bedoel ik elke verbetering van je huidig situatie).
Als je mental berekening zegt dat er is geen verbetering door een actie te ondernemen, doe je niets.
De vraag is of je mental berekeningen kloppen.... Soms maak je rekenfouten door angst en soms heb je het gewoon goed genoeg waar je bent en met wie je bent.