Wat aten de slaven van suriname?

Ik moet voor school een collage maken over de surinaamse slavernij. En ik heb geen idee wat voor plaatjes ik moet hebben over het eten en welke tekst ik neer moet zetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (3)

Cassave en rijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het dan een goed idee om eens te googelen op het onderwerp of er - doe eens iets ges - een boek over te lezen.

Over het algemeen kun je er van uitgaan dat slaven aten wat het land de mensen bood - zoals overigens in die tijd ook voor de meeste rijke mensen gold. Maar dan weinig. En wat dat was, dat hangt er natuurlijk wel HEEL sterk van af in welke regio je het zoekt, want slavernij is van alle plaatsen en alle tijden - helaas. Gelukkig heb je je onderwerp al voldoende beperkt om echt concreet informatie te gaan zoeken.

De site uit de link is wellicht een goed uitgangspunt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slaven probeerde zoveel mogelijk het traditionele eten te bereiden in de vreemden.

Zo is het bekend dat de Indonesiërs en de Papoea's gewoon hun eigen recepten gebruikte, zij zijn het ook die de rijst naar zuid Amerika hebben gebracht.