Mag een school een telefoon wettelijk gezien wel innemen en een nacht in een schoolkluis houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank jullie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus je tellie is afgepakt? Jmmr volgende keer beter oplette op de leraar !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter opletten op de leraar..?! Op de les!!

Antwoorden (3)

De school mag zelf schoolregels vaststellen. Deze staan in het leerlingenstatuut, maar ook in het schoolreglement of in een strafreglement. Als de school je mobieltje uiteindelijk maar weer teruggeeft, mag zij deze tijdelijk innemen.

Bekijk de bron voor meer info
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jah denk t jmmr genoeg wel :( een vriendin moest is een keer een heel weekend wachten als ze hem niet na schooltijd ophaalde.
Het mag denk ik wel maar als het kwijt is is de school wel verantwoordelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nou en of ; de regels zijn duidelijk en wie zich daar niet aan houdt, zal de consequenties moeten aanvaarden. Tenslotte is het maar een telefoon, en geen eerste levensbehoefte ofzo.

Wat niet mag is de telefoon definitief afnemen of vernietigen, maar zo'n vaart zal het niet lopen.