voordeel:
je weet waar je aan toe bent
volgens geijkte, beschreven paden
duidelijk, helder

nadeel
mogelijkheid tot improviseren
je 'doet' maar wat
laissez-faire methode

een combi van beide werkt in de praktijk altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Gestructureerd
Meestal via deductie oplossingen of doel bereiken
Proces gebaseerd
Herhaalbaar
Makkelijk te documenteren

-
Soms minder efficient
Minder ruimte voor denken ‘outside the box ’
Soms past methodisch werken niet bij bepaalde personen. (creatief)
12 jaar geleden
voordeel:
Je kunt alle antwoorden sneller vinden doordat er structuur in zit, of het werk is sneller klaar.

Nadeel:
Het neemt soms, zeker in het begin, teveel tijd in beslag om het methodisch op te zetten (papierwerk), of je routine te vinden in b.v. huisschoonmaken.

Gebruik je geen methode moet je steeds opnieuw het wiel uitvinden en zit er geen structuur in de het werken en ben je dus steeds langer bezig dan noodzakelijk.