Hoe moet je de plaatsnaam `Bathmen` uitspreken? .

Ik hoor wel eens dat men`Battem`zegt.
Gorinchem = Gorkum. Huissen = Huussen. Zo zijn er nog meer plaatsnamen die anders worden uitgesproken dan dat ze geschreven zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Je zegt als niet Batummer Bathmen en als inboorling Battum, of soms Schalkbattum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom soms `Schalkbattum` Moolkeesje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bathmen en Schalkhaar liggen bij elkaar vlak achter Deventer in de buurt.
De kreet Schalkbattum werd dan wel eens gekscherend genoemd.
Ik heb in 1956 zelf in de Westenbergkazerne in Schalkhaar gelegen,vandaar dat ik die kreet ken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
skalkbattum bij het lokale volk :)) mooie omgeving he? wie weet heb ik jou kogelhulzen wel uit de heide opgevist op het exercitieveld daar kortbij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was daar als centralist bij de 5e divisie niet eens in het bezit van een wapen. dusdakannie Euc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moolkeesje, bedankt voor je uitgebreide antwoord met leuke reacties.

Andere antwoorden (3)

volgens mij moet je uitspreken als batmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je spreekt het uit als bathmen, maar mensen die er wonen, of er in de buurt zeggen vaak battum, dat is makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Withmen = Wittem, net als Bathmen = Battem