ik ben 16 jaar en werk in de supermarkt, tot hoelaat mogen ze me laten werken?

Ik moest gisteravond tot 23:00 werken en vond dat toch best wel lang.
En nog een vraag nu heb ik mijn rooster ontvangen en daar staat op dat ik tot 21:30 moet werken, als ze volgende week weer zeggen 'Je moet werken tot 22:45' kan ik dan zegggen 'Nee, want op mijn rooster staat tot 21:30'.
En dan er vandoor gaan.
Dus eigelijk een vraag met een klein bijvraagje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Je moet even in de CAO kijken, je mag namelijk tot 3 uur na jouw rooster werken tot een x aantal uur per maand. Maar het mag in iedere geval (helaas) dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als 16 jarige mag je volgens mij werken tot en met 11 uur.
Later mag pas als je 18 bent.