ghb wel een hardrugs, hasj en wiet willen ze ook op die lijst maar waarom ontduikt alcohol altijd die discussie?

ghb wordt op de lijst van hard drugs gezer, rede: erg slecht voor de gezondheid en de maatschappelijke veiligheid.
wiet en hasj kwamen er nu mee weg maar in oktober willen ze dat in de politiek ook weer ter sprake brengen.

maar waarom alcohol niet?
kijk eens naar de problemen die alcohol met zich meebrengt in het verkeer, en wat het met mensen doet.

nu is alcohol nogal ingeburgerd maar dat is wiet ook, een coffeeshop is een equivelant van een cafe.

nu maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit maar ik snap het echt niet waarom komt alcohol nooit als hard drugs te sprake terwijl het naar mijn mening en ervaring 1 van de gevaarlijkste drugs is.

is er iemand die mij kan vertellen waarom dit zo is?

Toegevoegd na 45 seconden:
bron: knevel en de brink tv

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

omdat al die politici van hun glaasje wijn genieten, en daarom even vergeten hoeveel doden in het verkeer er zijn, en hoeveel alcoholisten er zijn. in mijn ogen zijn het dan ook allemaal huichelaars, alcohol is in definitie een harddrugs, lichamelijk en geestelijk verslavend. de rede die ze aangeven is dat mensen vanuit wiet overstappen naar andere drugs, maar uit mijn ervaring/oogpunt is het dat die mensen vanzelf naar iets hadden gegrepen. Dat ze gebruikers de illegaliteit induwen werkt juist averechts, moet de brave blowert straks naar een illegale dealer die ook coke en pillen op zak heeft. ook alle negatieve mythen en vooroordelen helpen niet mee, iedereen vergeet dat 110 jaar geleden en 1000en jaren daarvoor, artsen, marihuana voorschreven. de "iemand die eens een jointje rookt is een junk, al drink ik elke avond 1 glaasje" mentaliteit van mensen werkt ook al niet mee.

Kortgezegd, omdat er geen draagvlak voor is... Er zijn verhoudingsgewijs gewoon teveel alcholconsumeerders. En het zou de horeca de nek omdraaien als alcohol illegaal zou worden.

Alcohol is al zooo lang een norm. Ik gebruik geen alcohol, en ben ook van mening dat alcohol een stuk slechter als wiet/hasj.

Als je beseft hoeveel alcohol aan accijnzen oplevert aan de Nederlandse staat, dan begrijp je waarom alcoholhoudende dranken legaal blijven. Als de staat voldoende greep kon krijgen op GHB en/of THC en hier ook belasting op konden heffen dan werd hier ook niet moeilijk over gedaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100