Waarom kan een pedofiel zich niet beheersen?

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, maar probeer het toch.
In de eerste plaats begrijp ik absoluut niet waarom er in godsnaam zoiets als pedofilie bestaat. Maar goed, het is helaas zo, dus hier mijn vraag.
Waarom kan een pedofiel zich niet beheersen? Hij (meestal hij) weet toch dat de drang die hij voelt verwerpelijk is en dat hij daar niets mee kan en mag doen?
Hij heeft toch ook een geweten? Je hoort juist dat dergelijke lieden vaak beroepen kiezen, waarbij ze zo dicht mogelijk bij hun slachtoffertjes kunnen zijn. Om ze daarna te misbruiken. Hoe is dit mogelijk? Of snappen ze niet dat ze verkeerd bezig zijn? Zijn ze psychisch gestoord dan? Ik bedoel, stel dat ik de drang voel om het huis van mijn buurman in brand te steken, dan weet ik toch ook dat dit niet mag. En doe het dan dus niet.

Toegevoegd na 10 minuten:
En nog een vraag:
Hoe ontstaat het?

Weet jij het antwoord?

/2500

beschouw het als een afwijking en ziekte, zonder medicijnen kun je ook niet normaal functioneren. Toegevoegd na 55 seconden: geld ook voor verkrachters, dierensex, etc.

Ha, die Mjager3; Een pedofiel kan zich nog wel beheersen. Als hij (want het gaat overwegend over mannen) dat niet meer kan noem je hem pedosexueel. In jouw geval zou je dus pyrofiel zijn tot je de boel echt in de hens steekt; dan ben je pas pyromaan. ;-)

Je vraagt of een pedofiel ook een geweten heeft, ik vraag me dus af of dat zo is. Een psychopaat heeft immers ook geen goed ontwikkeld geweten, dat kan met een pedofiel ook het geval zijn. Juist het feit dat ze beroepen kiezen waar ze dicht bij hun potentiele slachtoffers kunnen zijn toont dit aan. Het is heel berekend en ze snappen eigenlijk niet wat ze fout doen, ze weten wel dat het niet mag, maar het weerhoudt de pedofiel niet, ze zien het kwaad niet. Dit toont naar mijn inziens aan dat er een gebrek is aan goed ontwikkeld geweten. Het gevoel van goed en fout is er niet.

Ik denk dat je dit te ver doortrekt: Anders zou je ook moeten vragen waarom alle mannen over de schreef gaan en niet alleen de verkrachter die in de media verschijnt. Vanuit dit gegeven zeg ik: Niet alle pedofielen gaan over de schreef.

Het schijnt dat zeer gewelddadige personen of pedofielen een bepaald gedeelte in de hersenen missen dat zorgt dat je een geweten hebt. Dit heb ik ooit gelezen in de Quest. Toegevoegd na 18 minuten: Verstoorde psycho-seksuele ontwikkeling De eerste verklaring komt uit de hoek van psychodynamisch georiënteerde clinici. Zij zijn van mening dat pedofilie het resultaat is van een gestagneerde of verstoorde psycho-seksuele ontwikkeling. Freud meende dat ieder mens in zijn kindertijd bepaalde seksuele ontwikkelingsstadia doorloopt. Zo benoemd hij de orale fase (wanneer het kind gefocust is op de mond), de anale fase (focus op anus), de genitale fase (focus op het geslachtsorgaan) en de oedipale fase (waarin het kind zich aangetrokken voelt tot de ouder van het andere geslacht). Volgens deze theorie kunnen problemen als fixatie (wanneer het kind blijft ‘hangen’ in een bepaalde fase) of regressie (wanneer een kind terugkeert naar een gepasseerde fase) leiden tot het ontwikkelen van pedofiele neigingen op latere leeftijd. Het correct doorlopen van de verschillende stadia is volgens deze theorie cruciaal voor een gezonde seksuele ontwikkeling.