Wie weet er een andere zin dan 'van goede huize komen'?

Het moet in B1 taal worden geschreven, dus zo dat iedereen het snapt. Jong & oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

"je moet wel (heel) erg goed zijn"

Toegevoegd na 30 minuten:
Of soms dat je uit een welgestelde (rijke) familie komt. Maar ik denk niet dat je dat hier bedoelt toch?

Toegevoegd na 5 uur:
Of "je moet heel wat in je mars hebben" of "je moet tot heel wat in staat zijn".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weten waar je mee bezig bent, misschien?
Dekt niet geheel de lading, maar juist omdat het een uitdrukking is, is dat ook moeilijk.
Van goede komaf zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit een goed nest komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
uit een goed nest komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een synoniem in B1 die in verschillende contexten kan worden gebruikt is lastig.
In het door jou gegeven voorbeeld zou je kunnen zeggen: "Als bedrijf moet je zorgvuldig met de gegevens van je klanten omgaan".

"Een bedrijf mag niet zomaar gegevens van hun klanten aan anderen doorgeven"

"Het is niet toegestaan om gegevens van klanten af te staan aan derden"

Zoiets?