Worden reclames bedacht en bepaald door de winkel(keten) of door de fabrikant van het product?

"Nivea for men, nu het 2e product gratis!"
Is de winkel geheel vrij om dit soort acties te beginnen? Zijn er afspraken met de fabrikant van het product? Of bepaalt de fabrikant van het product wanneer en hoe er reclame wordt gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden!

Het beste antwoord

Dat is inkoopbeleid. De chips of je CocaCola, die deal is al ongeveer een jaar daarvoor gemaakt. Bijvoorbeeld de AH zegt tegen haar leverancier ik wil 20.000 zakken paprika chips voor week 22 in 2010, wat is je prijs en kun je het leveren in die week?
Dan is het aan de leverancier; zegt zij ja en de prijs is goed dan komt er een contract, en kan AH beginnen met haar marketingcampagne om het af te zetten. Zodat jij in week 22 een prachtige aanbieding op je deurmat of beeldbuis krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

sommige acties worden door de fabrikant bedacht, andere door de winkel(keten).
De 2 voor 1 acties die allerlei supermarkten hebben, gelden meestal alleen voor de supermarkt.
Als je bij een blikje coca cola een gratis itunes download krijgt is dat een actie van de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winkels mogen het best alleen doen, maar omdat de fabrikant ook een belang heeft werkt men vaak samen (soms via de groothandel). Dan geeft bijvoorbeeld de fabrikant de helft van de korting en de winkel ook de helft. Dus meestal doet men het samen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal komt er een vertegenwoordiger van het merk naar de winkel of hoofdfiliaal van de winkelketen, die biedt de aktie aan en de winkelier kan die produkten dan ook tegen een aktie-inkoopprijs inkopen, die aktieprijs geldt alleen in de aktieweken. Dus daarom kun je in veel winkels geen aktieprodukten laten bestellen of apart laten zetten.