Kun je er achter komen of een bepaald huis een huur- of koophuis is?

Is dat vrij op te zoeken op internet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze site kun je wel veel koop/huurhuizen vinden:
www.jaap.nl
mss staat die wat u zoekt er tussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat alleen maar als een huis te koop of te huur staat.

Antwoorden (5)

Dat is meestal te zien aan het type voordeur. Is deze gelijk aan die van de buren, dan is het met 90% zekerheid een huurhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het zijn allemaal schots en scheve oude huizen, ze zijn allemaal verschillend. Ik heb ook niet dezelfde voordeur als mijn buren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de voordeuren gelijk zijn is er een kans dat het om huurhuizen gaat maar zeker geen 90%. In principe zit er achter alle appartementencomplexen (koop) een vereniging van eigenaren die meestal ook waakt over een uniform aanzicht van gevels, deuren en ramen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kunnen goed koophuizen zijn die worden verhuurd.
Utrecht
12 jaar geleden
Bij de bouw van een rij koophuizen worden ook dezelfde voordeuren geplaatst. Niet iedere latere eigenaar neemt de moeite zijn voordeur te vervangen.
Verschillende kleuren verfwerk kan wel een indicatie zijn: een VVE zal hier eisen aan stellen.
Dat kun je opvragen bij het kadaster.
ronron1212
12 jaar geleden
op kadasterdata kun je het eea achterhalen, is niet gratis volgens mij bestaat er ook een sms dienst maar die weet ik niet zo snel te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook de site van de gemeentewoningenverhuurder(gek woord, maar ik weet even niet hoe ik het anders zeg, kijken) Daar staat vaak aangegeven waar de huurhuizen in de wijk staan
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zie ik niet hun 'assortiment', alleen de nu te huren lege woningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gemeentewoningenverhuurder = woningbouwvereniging ;-)
anneliez
12 jaar geleden
dank je geenidee, soms is het allemaal simpeler dan je denkt, soms denk ik echt dat ik aan afasie lijdt
Eigenlijk is elk huis een koophuis. Maar woningstichtingen verhuren deze gewoon.
Bij de gemeente kan dit het beste na vragen.