Wat is het nut van hoofdsteden?

Ieder land heeft een hoofdstad, op de basisschool word je geacht deze uit je hoofd te leren. Maar waarom is er eigenljk een hoofdstad, wat voor meerwaarde geeft dit aan een land.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen antwoord voorhanden?

Het beste antwoord

Omdat een dergelijke stad HET middelpunt van het land is, in politiek, economisch, maatschappelijk-sociaal en cultureel opzicht. Een leidende stad. Dat onze regering in Den Haag zit, is een foutje.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het nut van een hoofdstad is niet veel anders dan het nut van ieder andere stad. Maar het is (meestal) wel de meest nuttige stad die tot hoofdstad bestempeld wordt. Het meest nuttig volgens de machthebbers van het land, want die wijzen de hoofdstad aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit wordt gebruikt als lokkertje voor toeristen. Als de hoofdstad bekend is, dan vaak het land ook. Ik ben nog nergens geweest in de wereld waar mensen niet meteen AMSTERDAM roepen als je verteld dat je uit Nederland komt. Dus gewoon een cultureel en sociaal middelpunt voor toeristen.