Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik beval deze maand van mijn 1ste kind en heb net een Wij uitkering gekregen, per wanneer moet ik weer werken?

Ik vroeg me af of ik ook recht heb op ouderschapsverlof of iets wat er op lijkt, om wat meer vrijheid te hebben aan het begin van mijn mama zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
768

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je hebt sowieso recht op 16 weken zwangerschapsverlof. 10 of 12 weken nadat je kindje is geboren moet je weer gaan werken/solliciteren. Wanneer je werkt kan je gebruik maken van ouderschapsverlof. Dat is 26 weken, maar mag je uitsmeren over een langere periode (bijv. 1 dag per week) tot het kind 8 jaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt recht op 6 weken voor je bevalling en 10 weken na je bevalling als je een uitkering hebt. Werkende vrouwen kunnen kiezen voor 4 weken voor en 12 weken na.

10 weken na je bevalling moet je dus net als werkende mamma's weer aan je verplichtingen voldoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding