ik wil piloot worden maar heb geen rijke ouders dus hoe kom ik aan dat geld kun je hem niet goedkoop in het buitenland halen ofzo>?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Snuffel
12 jaar geleden
Met geld wordt alles makkelijker inderdaad. Daar heb ik ook mee te kampen (geen geld, geen rijke ouders, geen hooggeplaatste familie of vrienden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar is de studielening voor uitgevonden. en anders kan je eerst misschien een jaartje werken dat je alvast een opstart hebt qua geld? Zo heb ik het iig gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Studielening is ook irritant, ik ken mensen die gewoon gelijk na de middelbare school gingen studeren en ze betalen op hun 26e nog steeds rente en aflossing aan de lening.
Snuffel
12 jaar geleden
Helaas heb ik in ieder geval meer geen recht op studielening. Jaartje werken en sparen is op zich optie als je genoeg verdient en weinig vaste lasten hebt.

Antwoorden (3)

probeer bij de luchtmacht te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De opleiding biedt daar een leen systeem voor aan. Wanneer je door de selectie komt kan je tegen een lage rente het geld lenen dat je nodig hebt voor de opleiding.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je dat geld ook weer terug betaald! De regelingen van de DUO zijn een stuk soepeler dan particuliere regelingen maar ook hierbij is een vangnet beschikbaar.
Afhankelijk van de opleiding kan je ook nog recht hebben op studiefinanciering maar dan nog zal het een dure grap blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook de Nationale Luchtvaartschool heeft een regeling getroffen waarbij je een lening kunt afsluiten bij de ABN/AMRO om zo je studie te kunnen betalen.
Een borgstelling door de ouders is dan ook niet nodig.
Welke opleiding je ook gaat doen, je ontkomt niet aan een studieschuld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook de Stella-Aviaton-academy biedt een vorm van financiering aan.

Toegevoegd na 21 minuten:
Mijn toevoeging blijkt niet meer juist te zijn, met dank aan Isabelleke1. Excuses hiervoor.

Toegevoegd na 26 minuten:
Misschien kun je nog tips krijgen bij het airwork piloten portal, daar is ook een forum van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stella is falliet dus zou ik niet meer doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps dan zal ik dat even weghalen. Echt? ze hebben nog steeds een site.