Wat is het laatste luxe'artikel' dat je weg zou doen als je financiële situatie verslechtert?

Vraag gestolen van de radio van de week. Ben er gewoon benieuwd naar. Mobieltje? Computer? Televisie? Auto? Muziekinstrument?

Weet jij het antwoord?

/2500

De computer. Mag je eigenlijk geen 'luxe artikel' meer noemen. Stel dat je financiële situatie verslechtert door dat je werkeloos bent geworden. Met een computer kun je veel beter een nieuwe baan zoeken. (aangesloten op het internet, uiteraard)

Mijn mobiel, ik kan niet zonder.. Ik mis hem al na 1 dag. Het is mijn agenda,dagboek,sociale contactenonderhouder,zak-pc, ik zou bijna zeggen het is mijn alles :-) maar laat ik niet overdrijven..

Volgens mij is die vraag al een paar keer eerder gesteld - maar allah: ik zeg PC met internet.

Als een senseo ook onder luxe-artikelen valt... Dan is dat het laatste wat de deur uitgaat.

Ik gebruik mijn mobieltje erg weinig (ik doe meer dan een jaar met E20,- beltegoed), maar het geeft waarschijnlijk de beste overlevingskansen. Ik zou mijn espresso-apparaat en mijn internetverbinding het meeste missen.

me scheerapparaat. Van nat scheeren krijg ik last.

De stortbak van de WC. Je kunt best zonder, met emmers en zo. Maar dat is wel een gedoe.

Mijn badkuip - met de erbij horende lavendelolie en de geurkaarsen. Alle technische wonderen mogen ze me eerder afpakken dan mijn warmte-uurtje, als de dag niet 'lekker' gegaan is.

Mijn PC met internet is voor mij een voortdurende bron van vermaak en informatie. Mobieltje en tv kunnen me gestolen worden. Gebruik ze beide zelden.

Mijn laptop. Maar mijn digitale camera mag ook niemand afpakken.

mijn 5 katten. kan me niet schelen wat ik er voor moet laten staan, maar die gaan dus never nooit niet de deur uit.

Het mobieltje, de pc en de TV vind ik vandaag de dag geen luxe meer. Dus die zullen bij mij als laatste verdwijnen. Aangezien je het mobieltje vandaag de dag bij praktisch alle nummers gratis krijgt. De pc in het gemiddelde huishouden niet meer weg te denken is. En de prijzen zo ontzettend zijn gekelderd dat dit niet meer als een luxe te bestempelen is. En van de TV weet ik dat zelfs gerechtsdeurwaarders bij een executoriaal beslag deze laten staan. Ook deze prijzen zijn vandaag de dag zo laag dat dit niet meer als luxe bestempeld kan/mag worden... En ik kan gezien mijn huidige woonadres best zonder auto. Die is toch van de leasemaatschappij. En muziekinstrumenten bespeel ik niet. Dus die zal bij voorbaad als eerste de deur uit gaan...

M'n stroomaansluiting.

Mijn cd discman portable cd speler .

de wasmachine. Ik moet er niet aan denken alles in een emmer te moeten wassen.

Mijn iPod Touch. Verrassend nuttig, handig en leuk apparaat, vooral met internet via WiFi.

De router, computer, iPod touch en oplader van iPod touch. Dat zijn mijn meest gebruikte digitale snufjes en onmisbaar , zowel voor ontspanning als voor inspanning :-)

Mijn tv, een prima vermaak in eenzame uurtjes

Mijn laptop. Je kan er alles mee, contacten leggen (ipv telefoon), tv kijken (ipv tv dus) enz.