Moeten tijdschriften en kranten hun horoscoop niet aanpassen nu er een nieuw sterrenbeeld is?

Er blijken er 13 te zijn inplaats van 12, dus lopen kranten, tijdschriften dan niet wat achter, qua voorspelling?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die " voorspellingen " slaan toch nergens op.
Er is zelfs wetenschappelijk bewezen dat dit gewoon onzin is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorspellingen neem ik ook met een korreltje zout, die kun je alle kanten heen uitleggen.
Maar las pas karakter eigenschappen van sterrenbeeld: Daar staan dus echt heel veel dingen in die echt waar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof er absoluut niet in maar ik zag pas de karaktereigenschappen van mijn sterrenbeeld en die van mijn broer en dat klopte echt helemaal.Ik bedoel:het was gewoon zo als we beide zijn.Heel toevallig(of niet??)
En de eigenschappen die aan mijn moeders sterrenbeeld worden toegeschreven klopten ook helemaal met hoe zo was.Ik snap dus wat je bedoelt.

Het beste antwoord

Het is al een paar eeuwen bekend dat er 13 sterrenbeelden in de zodiak staan. Het is dus niet zo dat de kranten en tijdschriften achterlopen - het is de astrologie die achterloopt.

Of, liever gezegd: die het contact met de werkelijkheid is verloren.

Dat zie je niet alleen aan het feit dat ze dat dertiende sterrenbeeld nog niet hebben ontdekt - terwijl je alleen maar je studeerkamer hoeft te verlaten, 's nachts naar buiten te stappen, en omhoog te kijken om dit te zien.

Je ziet het ook aan het feit dat de sterrenbeelden (ik bedoel nu de 12 "oude" sterrenbeelden zijn verschoven sinds de astrologie zo'n 6000 jaar geleden ontstond. Daardoor kloppen de begin- en einddatums van die 12 sterrenbeelden al lang niet meer.

Verder zie je het aan het feit dat volgens de astrologen elk sterrenbeeld ongeveer even lang duurt. Dat zou betekenen dat elk sterrenbeeld even groot zou moeten zijn. Kijk omhoog, en je ziet dat dat niet klopt: er zijn grote sterrenbeelden en er zijn kleine sterrenbeelden.

--

Maar goed, om op je vraag terug te komen: kranten en tijdschriften zouden zich niet langer moeten baseren op een theorie die al eeuwen geleden is achterhaald.
Cryofiel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel, als ik me ooit ga vervelen, ga ik nog eens een cursus astrologie doen.
Ben dan ook benieuwd hoe lang/kort sommige sterrenbeelden dan duren.

Andere antwoorden (2)

Ja ze lopen achter of voor, maar er zijn 12 maanden > Dus ze vonden het beter dat er dan ook 12 sterrenbeelden zijn. Ongeveer iedere maand 1. ( even een tip : geloof nooit altijd alles wat er wordt geschreven. Doe vooral wat je zelf het beste voor je vind:) )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou kunnen maar dan wordt de manier om verhaaltjes te verzinnen die altijd kloppen iets ingewikkelder.