Financiëren goede doelen voor derde wereld landen hun eigen reis?

Ik zie vaak dat mensen geld inzamelen voor arme landen en vervolgens naar het land zelf gaan om de mensen daar te helpen. Betalen ze hun reis zelf of gebruiken ze hiervoor het ingezamelde geld?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik neem aan dat ze dat gebruiken van het geld wat ingezameld is. Dankzij dat geld kunnen ze er naar toe en daar iets betekenen voor de mensen. Ze gaan niet van het ingezamelde geld op vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf bij een organisatie gewerkt die zich inzet voor een goed doel in het buitenland. Bij ons was het zo dat de helft van het ticket werd betaald vanuit de kas, dwz de sponsoring. Deze mensen gaan in dat land langs alle projecten om te zien of alles goed loopt, om hulp te bieden en bovenal om ervoor te zorgen dat de projecten een duurzaam effect hebben.
Kortom, ja, meestal wordt (een deel van) de reis vergoedt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen wel, de inkomsten worden gebruikt om de uitgaven te dekken.
Overigens verdienen de directeuren ook wel een aardig salaris dat aan de giften wordt onttrokken, zie bron-link.