Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is er iets of iemand, waar je terecht kunt als je een nieuw leven wilt beginnen maar je weet niet goed hoe?

stel dat je wegwilt uit je leven, je wilt helemaal opnieuw beginnen , ergens ander, ander leven totaal...
zijn er dan instanties of iets dergelijks waar je daar voor terecht kunt voor hulp, advies en dergelijke??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag. Ik ga 'm volgen :)
Pieter2011
14 jaar geleden
Als ik die reacties lees als "de kindertelefoon bellen" en "het Jongeren Informatiepunt" dan moet ik toch wel even glimlachen... Beschouw het maar als een compliment. Volgens mij zijn er geen instanties die je daarbij kunnen adviseren. Het enige wat je kunt doen is alle schepen achter je verbranden en ergens anders helemaal een nieuwe start maken. Er zijn mensen die het durven én doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel nieuw leven beginnen zou eigenlijk ook inhouden dat je alles achter je verbrand en met een schone lei gaat beginnen.
Is dat je bedoeling met je vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is de bedoeling van mijn vraag, hooguit een paar dingen van t oude meenemen, of contact lijnen open houden, maar das dan ook alles......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het een kwestie om 'bijna' alle contacten te verbreken en indien mogelijk elders gaan wonen zonder aan iemand door te geven waar je woont,maar dat zal niet makkelijk zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

He Umria,

Het klinkt misschien stom, maar heb jij (hebt u?) misschien al eens gedacht aan emigratie. Ik kan me voorstellen dat als je een nieuwe start maakt, dat je dan belemmert wordt door het verleden dat je achtervolgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, klinkt niet stom hoor, heb er over gedacht, maar komt erop neer, dat ik geen geld heb daarvoor.... voor de landen waar ik heen zou willen , zijn er strenge regels, naar landen in europa, dat zit al jaren in mijn gedachten, maar ook hier weer, geld kwestie.... en in je uppie, is het best moeilijk alles te regelen....
dank je wel voor je reaktie!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah dat is jammer hoor. Je zou natuurlijk ook een andere plek in Nederland kunnen overwegen? Maar hmm, ik las dat je niet zulke goede ervaringen had met de hulpverlening en dat ze jouw probleem een beetje als een 'luxeprobleem' zien. Ik snap dat echt niet. Het is niet voor niets dat je 'hier' niet tevreden hebt en dat je behoefte hebt om een nieuwe start te maken. Ik ga ervan uit dat je al het nodige hebt geprobeerd om het wel naar je zin te maken in deze omgeving en met deze mensen en dat je dit niet zomaar wilt. Ik zal er nog eens over nadenken, misschien kom ik zometeen op een nieuw idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi, wat een fijne reaktie weer, dank je..
ik zit er wel over te denken om te verhuizen.... andere stad of in ieder geval ander deel van mijn stad....
ook ben ik bezig andere hulpverlening in te schakelen, wie weet dat zij beter met me mee kunnen denken.....
ook woning ruil heb ik geprobeerd, maar mijn huis is zo klein en onhandig dat als ze komen kijken, ze niet willen ruilen..zucht hahaha t zit ook niet mee hoor.... maar goed....
Voorlopig blijf ik maar door gaan met doorgaan, ik heb binnenkort ook een sessie over mijn gevoel en en onderliggende zaken, dus wie weet, wat daar uit komt...
mischien moet ik gewoon nog ff doorbijten, dat t dan toch allemaal weer leuk word hier............... mocht je nog op een leuk, creatief of praktisch idee komen, hoor ik t graag..... zo niet, toch lief dat je er over nagedacht hebt! lieve groeten van Umria..
doegg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi Umria, Graag gedaan hoor.
Lijkt me erg lastig voor je. Vaak zijn er aan emigreren (strenge) eisen verbonden. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld een baan in het desbetreffende land moet hebben. Misschien als je dat kan realiseren, het wel mogelijk is? Maar ik heb er nog een beetje over na lopen denken en ik bedacht me ineens; je zou ook (tijdelijk) weg kunnen gaan, om even tot jezelf te komen. Wat dacht je bijvoorbeeld van meewerken aan een ontwikkelingsproject in een 'arm' land? Maar ja.. dan moet je weer terugkeren. Toch zou het kunnen dat het genoeg voor jou is en dat je dan met frisse moed kan terugkeren? Emigreren binnen de EU is trouwens niet zo moeilijk. Je zou kunnen overwegen om naar Belgie te gaan (bijvoorbeeld net over de grens). Het is daar stukken goedkoper om een huis(je) te kopen. Wat misschien niet zo bijzonder klinkt, maar wat bij mij helpt: ik heb niet zo lang geleden al mijn 'foute, onbetrouwbare vrienden' geskipt en ben het contact met wel leuke mensen aan het uitbreiden. Ook begin ik met een andere studie in september en ga ik op een sport. Dit betekend dat ik zonder te verhuizen nieuwe mensen leer kennen, het contact met de mensen waar ik genoeg van heb beperkt is en dat ik me in een andere omgeving begeef. Als je het hier (waar hier ook mag zijn) niet naar je zin hebt, is verhuizen denk ik de beste optie. Maar dan is het erg belangrijk om precies op een rijtje te hebben wat je 'daar' anders zou willen dan hoe je het nu hebt. Succes;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heey ImaginaryGir!
ik ben wat laat maar toch...........
vind het t beste antwoord, dat je geeft!!! heb nu kans, om over een paar maanden voor een paar maanden naar suriname te gaan..... zit ook te denken om daar een baan te gaan zoeken , als t land me bevalt en ik er kan aarden.... tis nogal ver, maar mij niet helemaal onbekent, en zo een aanbod, krijg ik vast niet nog eens!! ik ga het onderzoeken en denk dat gewoon een tijd weggaan , wat je schrijft, de oplossing is voor nu.........
ben blij dat je het herkend! inderdaad weg van de negatieve invloeden etc,........ een eigen leven opbouwen, niet wat de andere van je willen of verwachten.......(ga je toch ik wel, automatisch naar leven.............) dank je wel voor je fijne, goede reaktie!!! ik bewaar dit antword, ga t nog een paar keer nalezen!! jij ook veel geluk in je nieuwe leven, t klinkt of je het al aardig voor elkaar begint te krijgen, zo niet al hebt!! t kan dus gewoon echt!!! goed te weten, nogmaals, veel dank voor je reaktie... lfs en licht en Umria.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de reakties na t antwoord vind ik heel waardelvol!!!

Andere antwoorden (5)

De kerk/het geloof kan wellicht uitkomst voor je bieden? De kerk staat altijd open voor een nieuwe start met een eventueel vergiffenis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met eventueel bedoel ik, mits je vergiffenis nodig hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een psycholoog misschien? Die zal vat wel tips hebben denk ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je problemen hebt,, ofzo dan kun je de kindertelefoon bellen en die zal je dan verder helpen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraagstelster is 40 jaar dus de kindertelefoon is niet van toepassing op haar. - is niet van mij.
Afhankelijk van je leeftijd: een jongereninformatiepunt ( http://www.jip.org/nl/ ) of jeugdzorg, of maatschappelijk werk (vraag eventueel advies en/of een verwijzing aan je huisarts, die kent meestal alle instanties in de omgeving; soms ligt in een huisartsenpraktijk ook een boek met dit soort instanties,vraag er maar eens naar).
Bedenk: als je een nieuw leven wilt beginnen, neem je jezelf mee. Dus als vlucht voor problemen werkt dat niet, dan zul je ook je problemen op moeten lossen. Lukt dat niet in je eentje, zoek dan hulp bij een instantie waar jij je goed bij voelt - ze zijn ervoor om mensen te helpen, maak gebruik van die mogelijkheden.
Misschien hoef je helemaal niet zo radicaal opnieuw te beginnen als je nu denkt.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi antwoord , op zich, maar ik ben hulpverlening zat, zonde van t geld ondertussen....
wil gewoon uit mijn leven, uit alle oordelen etc van bekende, mensen die denken te weten wie je bent, ik wil gewoon eindelijk mezelf ontdekken, helemaal objectief, nieuwe mensen, ander leven, mezelf leren zijn zonder verleden dat bepaald zogenaamd hoe je nu zou zijn......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh en maatschappelijk werk, kan al helemaal weinig doen... die zijn er voor andere praktische zaken en zien mijn vraag als luxe en een beetje onzin..... maar ik weet al wat ik ga doen, ik ga naar de boedistisch tempel /zaal hier in de buurt, en ga daar eens kijken, praten, wie weet wat daar uit kan komen........
Ja ik weet niet waar je terecht kunt, je hebt wel veel van die organisatie's. Misschien heb je iets aan mijn advies; De meeste contacten verbreken, je leert altijd wel nieuwe mensen kennen. verhuizen naar andere kant van het land/een ander land. Daar je best doen voor een baan, een huis, en een relatie, vrienden enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing