Wordt over de hele wereld het opsteken van de middelvinger begrepen?

Of kennen ze dat niet overal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
corzijlstra
12 jaar geleden
Nooit van gehoord. Of misschien toch wel. Gaat het ook over voetballers die scheidsrechters beledigen? Of heeft dat middenvingertje een andere betekenis? Zo ja, welke?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een interessant onderzoek en doel voor een wereldreis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je overal je middelvinger gaan opsteken?
Zou ik wel mee uitkijken, want er zijn vast wel een paar landen die daar een andere betekenis aan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet voor mij maar voor de nieuwsgierige vraagstelster.
Die houdt namelijk veel van surprises.

Het beste antwoord

In principe staan bijna alle landen met elkaar in verbinding door communicatie met internet/ televisie. Al deze landen kennen hoogst waarschijnlijk dit gebaar. Er zullen wat uitzonderingen bestaan in afrika in de allerarmste delen, maar op kleine uitzonderingen na kennen we dit gebaar wereldwijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Aziatische landen is het niet zo bekend.
Bv in Taiwan, steken ze geen middelvinger op maar een vuist met gebogen wijsvinger. Dit heeft dezelfde betekenis als de middelvinger hier.
Als je daar een middelvinger opsteekt, en met name in de binnenlanden zal dit niet altijd begrepen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Italië weten de douaniers precies wat je er mee bedoelt. Ik ben er op een haar na voor in de bak gegooid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ge-ni-aal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha
De meeste verwesterde landen wel, enzo niet san komt een vuistgebaar ook over..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Arabische landen wordt het wellicht wel begrepen, maar het gebaar is juistandersom, je vingers uitsteken en je middelvinger naar binnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de globalisering is dit toch wel als een welbekende belediging gezien. Er zijn natuurlijk altijd gebieden in de wereld die niet mee gaan met deze globalisering en dus dit gebaar niet zullen begrijpen. Deze gebieden hebben vaak wel alternatieven, zoals hier al een paar voorbeelden zijn genoemd.