Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de kostprijs van één paar Nikes? (of andere veel te dure sportschoenen)

Verhalen gehoord dat één paar in die arme lage loonlanden nog geen 25 eurocent kost en wij de hoofdprijs betalen. is niet erg, maar dan ook graag een goed loon voor de arbeiders die ze in elkaar naaien!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 cent dat kan nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga naar een arm land op vakantie :o
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar waarom verkopen ze het dan zo belachelijk duur? zou je als je naar zon land op vakantie gaat daar ook zo goedkoop een paar nikes kunnen kopen recht uit de fabriek?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het is geen 25 eurocent, maar wel erg goedkoop. In 2002 zag ik bij AK les een film en toen hadden ze het over € 5,- per paar.
Dit is exclusief vervoers-/winkelkosten, maar dat zal ongeveer € 10 - 20 zijn.
Recentere informatie heb ik helaas niet voor je, maar ik hoop dat het wel een antwoord is op je vraag. Ik denk overigens ook niet dat Nike de kostprijs zal prijsgeven zomaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het verschilt per model, maar nike heeft toegegeven dat de kostprijs van een schoen gemiddeld ongeveer 3.50 dollar is. Arbeiders krijgen (verschillend per land) tussen de 1,60 en 4,50 dollar per dag betaald. Over het algemeen betaald Nike het minimumloon.
Tel daar nog een paar dollar vervoerskosten bij op dan kom je rond de 5 dollar per paar schoenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je één paar??? Je hebt zoveel verschillende NIKES schoenen maar gemiddeld kosten ze tussen 50-100 euro

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel de prijs van Nikes schoenen in Europa. Hier heb je ook nog een link:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding