Ben jij bang voor onweer en wat doe je dan?En wat doe je beslis niet?

We kennen het wel ,eerst hoor je gerommel en denk je nog het waait wel over en dan opeens is het heel dichtbij. ga je kijken of kruip je weg?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

ik schrik nog wel eens van een donder.. maar bang ben ik niet. hoewel mijn moeder doodsbang was en me uit bed haalde enzo. zelfs bij de hond ging ze zijn oren dichthouden, waardoor dat arme beest alleen maar bang werd terwijl hij het niet was. gelukkig heeft haar angst geen invloed op mij gehad. ik vestigde bij mijn kinderen nooit de aandacht op de onweer. wel hou ik er niet van buiten te zijn op het moment dat het onweerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik ben niet bang voor onweer, ik vind het altijd wel gezellig. Ik ga meestal op mijn kamer zitten (op zolder) en een beetje uit mijn raampje staren, ik vind dat altijd erg rustgevend... Wat ik beslist niet doe met onweer? Nou, op het dak gaan staan. Vliegeren, in een erg hoge achtbaan etc. :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben niet bang voor onweer
ondanks dat enkele jaren geleden ik op het strand lag en 10 meter bij ons vandaan iemand door de bliksem werd getroffen
dat was een bliksem die over het strand rolde.

als het je tijd is, is het je tijd

Toegevoegd na 45 seconden:
ik kijk altijd naar die prachtige luchten die je bij onweer ziet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik ben er niet bang voor
Een goeie onweersbui kan ik van genieten
met vlink veel weerlichten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is het heel dubbel.Ik vind het heel spannend maar ik vind de enorme klappen heel angstaanjagend.Dat heb ik ook met vliegtuigen,ik vind ze prachtig om te zien maar durf er niet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een flits is tel ik hoeveel km het nog weg is .Zit het recht boven me trek ik enkel de stekkers uit het stopcontact maar verder blijf ik rustug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op zich geniet ik wel van onweer.
het is voorafgaande aan het onweer vaak een tijd heet en droog geweest, dan die drukkende warmte....
heerlijk dan zo'n ontlading, en een flinke plens water!
maar het moet niet te gek worden.
eergisteren knalde het zo enorm, recht boven m'n hoofd, dat ik er toen even de lol niet van inzag.
het is verder niet zo dat ik iets doe of laat, behalve dat ik de ramen sluit.
eergister zat ik in een warm bad, en ben daar lekker blijven zitten.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit, echt nooit bij onweer in een bad gaan zitten!
Als er een inslag zou zijn dan kan dat via de waterleiding zo bij jou in het bad komen.
Dan hoeft er in ieder geval geen warm water meer bij!
De felle lichtflitsen vindt ik prachtig,maar als het dichtbij is,krimp ik bij harde donderslagen toch we in elkaar.

Toegevoegd na 3 uur:
We moet natuurlijk wel zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het supergezellig als het onweert, dus ik ga uit het raam kijken hoe donker de lucht is (hoe donkerder hoe beter) en daarna ga ik binnen zitten, met wie er dan ook bij is. Ik vind het eigenlijk altijd gezellig als er extreem weer aankomt (een sneeuwbui, een hittegolf, noodweer) ook al klinkt het heel erg: Met z'n allen in zo'n klein landje als Nederland geeft dat een nationaal/gezellig gevoel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooropgesteld dat ik onder de pannen ben, dus thuis of bij vrienden of in een winkel, moet ik zeggen dat ik het hoogst interessant vind en ik wil altijd die lichtflitsen zien. Thuis ga ik altijd op het balkon kijken. Ik geniet ervan want het is een prachtig gezicht, een wonder van de natuur. Ik ga altijd tellen om te bepalen hoever weg het is.
Maar als ik toevallig in zo'n bui terecht ben gekomen kan ik het minder waarderen. Wat ik NOOIT doe is onder een boom gaan staan. Dan maar liever nat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben niet zozeer bang voor de gevolgen van onweer, maar ik hou niet van de harde klappen. Dus ik ga zeker niet zitten kijken. En als ik in de auto zit heb ik constant van die schrikreacties.
Mijn zoon echter die is panisch voor onweer, en dat vind ik moeilijk om mee om te gaan. Als mensen daar tips voor hebben... kom maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben vanaf kinds af aan al erg bang voor onweer.
Het engste vind ik de donder, ookal is de flits gevaarlijker.

Het geluid van de donder is wat mij zo bang maakt.
Als ik in onweer terecht komt, ga ik meestal of hard fietsen, of als ik lopend ben hard rennen.
Zodat ik zo snel mogelijk voor mijn gevoel veilig bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ooit vertelde ik mijn bange kinderen dat ze niet bang hoefde te zijn. Dat de bliksem altijd het hoogste punt op zoekt en aangezien er een kerktoren zowat aan onze achtertuin grensde, er bij ons niets zou gebeuren. Tot de grote klap kwam en alles uit viel. De bliksem zocht niet het hoogste punt, maar een oude antenne op het dak.
Nu nog vind ik de donder enger dan de flits.
Ik zorg dat het niet kan tochten in huis en haal de stekker van de pc eruit. Die leverd namelijk weinig meer op na een inslag (dagwaarde)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou absoluut niet van onweer, ben altijd bang om geraakt te worden (ook in huis). dus ik blijf zowiezo binnen, en voor de huisdieren een beetje muziek op en de roilluiken omlaag (aleen in het donker dan). heb mezelf een paar jaar geleden pas aangeleerd om niet te snel de computer uit te zetten, en de tv en de computer af te zetten. ik vind de bliksemen wel mooi om te zien, maar ook beangstigend.