Hoe herken je een betrouwbare kettinbrief en hoe stuur je er een?

Toegevoegd na 10 minuten:
Hum, hoe verstuur je een betrouwbare?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is een betrouwbare kettingbrief? zijn kettingbrieven ooit betrouwbaar? het is altijd klinkklare onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarvoor wil je een kettingbrief sturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kettingbrieven deden wij vroeger ook.
Echt jaren 60 / 70. Het was leuk en spannend. Het werd pas onbetrouwbaar toen mensen gingen dreigen met rampen als je niet een bepaald bedrag betaalde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ketting wordt bij mij altijd verbroken. Irritant die kettingmails met dreigementen, als je dit niet binnen 1 uur verstuurd dan krijg je ongeluk etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
STOP kettingbrieven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jip helemaal mee eens stop kettingbrieven, mails etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh maar ik ben er nooit mee begonnen, vraag alleen maar of er ook betrouwbare bestaan en of je er zelf veilige kunt sturen, meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee kettingbrieven hebben geen positieve waarde, begin er ook maar niet mee. Meeste mensen verwijderen deze.

Antwoorden (7)

Kettingbrieven zijn voor 99% niet betrouwbaar. Er een sturen is simpel, gewoon een verhaaltje verzinnen, op het einde 'stuur dit door naar al je contacten anders X' en dan naar al je contacten sturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het over een mail.
Niet over een brief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Zeg maar gerust voor 100% onbetrouwbaar en zeer irritant!
Ik heb er nu niet eens een ontvangen en zit me nu al boos te maken, kun je nagaan! LMAO
Er zijn geen betrouwbare kettingbrieven, en je moet er dus ook geen sturen. Ik krijg af en toe ook zo'n mailtje en dan denk bij mezelf "zijn jullie nou echt zo dom dat jullie dit doorsturen...?". Dus als je een kettingbrief krijgt, gewoon deleten of antwoordje terugsturen met 'val mij aub niet lastig met deze onzin' (doe'k ook, als ik een minder goede bui heb), en er dus vooral geen zelf gaan sturen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het nu over kettingmail. Dat kan spam zijn. En wordt vaak gedaan om e-mailadressen te verzamelen. Dat is echter iets heel anders dan wat ik onder
een kettingbrief versta.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kettingmail is gewoonn een digitale kettingbrief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ helemaal mee eens, ketting mail/brief verschrikkelijk!!
Niet doen!
Kettingbrieven zijn bijna per definitie niet betrouwbaar.
Als je een goed doel hebt dan is het niet verstandig om dat goede doel in diskrediet te brengen door daarvoor kettingbrieven in gang te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kettingbrieven zijn een vorm van spam die al voor het computertijdperk bestond.
Het is een ergerlijke vorm aandachttrekkerij.
Zodra er ook nog geld mee gemoeid is dan is het zelfs een afkeurenswaardige manier van geld aftroggelen. Omdat de piramidestructuur van elke kettingbrief gedoemd is vast te lopen blijven een hoop goedgelovige slachtoffers met een gat in hun portemonnee en schuldgevoel dat ze de ketting niet konden voortzetten achter.
Elke kettingbrief is haast per definitie onbetrouwbaar en ik zou er zeker zelf niet mee beginnen tenzij je kwaadwillende bedoelingen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke +
Wij deden vroeger aan kettingbrieven.

Echt jaren 60 / 70.

Dat ging op deze manier:

Betrekkelijk onschuldig lijken het soort kettingbrieven waarin men bijvoorbeeld zijn naam onderaan een lijstje moet zetten en de bovenste naam weglaat, maar aan deze persoon wel een ansicht moet sturen. Als men dan de kettingbrief naar vijf verschillende mensen stuurt en de lijst 5 namen bevat zou men na enige tijd zelf 55 = 3125 ansichten ontvangen, mits iedereen mee zou doen.

Dat was leuk en spannend.

Heeft dus niets te maken met bedelbrieven.
Zodra er geld mee gemoeid is, is het mis.

Zodra er gedreigd wordt met rampen, is het mis.

Heeft ook niets te maken met spam-e-mails.
Dit soort teksten per mail, zijn vaak bedoeld om
e-mail adressen te verzamelen.
NIET DOEN, dus.

Maar dat noem ik geen kettingbrief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat was leuk! Ik heb ooit in de jaren 70 wel eens 4 kaartjes gekregen ;-)
Wellicht bedoel je een kettingmail. Daar ben ik nog nooit een betrouwbare van tegengekomen.
Ook al zijn sommige bedoeld als (flauwe) grap, ze bezorgen mensen vaak een gevoel van onbehagen.

Berucht zijn de kettingbrieven waarin een plan wordt uitgelegd om snel geld te verdienen. Het idee is simpel: stuur een paar euro naar de eerste personen op de lijst, zet uw eigen naam onderaan en binnen enkele weken zal het geld binnenstromen. De droom van ineens rijk worden, zet velen aan om het toch maar eens te proberen. Niet doen. Dit soort van piramidesysteem is oplichterij. Het is illegaal en het werkt niet.

Kijk ook uit voor een waarschuwing via e-mail voor een nepvirus, vergezeld van de boodschap om de mail naar al uw vrienden en kennissen door te sturen. In deze vorm van kettingbrieven worden er vaak instructies gegeven om het virus te verwijderen. Het is schrikken als u het zogenaamde besmette bestand daadwerkelijk ook aantreft op uw computer. U delete het bestand meteen. Daarna werkt uw computer niet meer omdat dat bestand geen virus was, maar bv. een essentieel onderdeel van Windows.

Dus kettingbrieven niet doorsturen. Gooi ze weg, en begin er zelf niet aan om er één te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zal hier een artikel versturen over een kettingmail.
Ik heb de hele mail gekregen .
dus zal ik hem hele maal schrijven heronder.

Lezen tot het einde aub
Goeiedag ,
· Ik ben een jonge papa van 29 jaar. Mijn vrouw en ik hebben samen een schitterend leven gehad.

We hebben een kind. Haar naam is Rachel en ze is 10 jaar.

· Onlangs heeft de dokter een hersenkanker in haar kleine lichaam gedetecteerd.
Er is slechts 1 manier om haar te redden: een operatie.
Spijtig genoeg hebben we niet voldoende geld om dit te betalen, AOL en DNET steunen ons.
Het enige wat ze kunnen doen is het volgende:
ik stuur u deze e-mail en u stuurt hem door naar andere personen.
AOL zal deze e-mail volgen en tellen hoeveel personen hem ontvangen hebben.
Elke persoon die deze e-mail opent en hem naar tenminste 3 personen
doorstuurt , schenkt ons 32 eurocent.
Alsjeblief, help ons.
Neem de tijd om dit te lezen, want op een dag zal de muziek ophouden.
Het leven is zo kort.
Omdat je zo snel door het leven holt, mis je de helft van het plezier van je bestaan.
Het leven is geen koers, je moet je levensritme vertragen.
De tijd nemen om naar de muziek te luisteren alvorens het liedje ten einde is.
A.U.B. stuur dit door!!!
zodat je een klein meisje steunt.
A.U.B. stuur dit door naar iedereen die je kent...
Het is de vraag van een klein meisje dat weldra deze wereld zal verlaten, omdat ze een slachtoffer is van een verschrikkelijke ziekte: KANKER.
Bedankt voor de moeite, dit is geen kettingbrief, maar een keuze voor ieder van ons om een klein meisje, dat aan een serieuze en fatale vorm van kanker lijdt, te redden.
Dit kleine meisje, dat slechts 6 maand meer te leven heeft, zou graag een brief sturen aan iedereen met de boodschap.
· Om je leven zo vol mogelijk te beleven, want zij zal nooit afstuderen...
Zij zal nooit trouwen, noch kind(eren) krijgen.
Door dit bericht naar zoveel mogelijk personen te sturen, kan je haar en haar familie een beetje hoop geven.

Iemand heeft deze brief naar 500 personen gestuurd !!!

· Ik weet dat je dit zeker naar 5-6 personen kan sturen.
Een kleine inspanning...

· En ben je te egoïstisch om 10-15 minuten ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is onzin, AOL en DNET (?) zullen hier nooit aan mee doen en bovendien is het niet te monitoren. Er wordt op jouw gevoel gespeeld en je vervuilt er bandbreedte mee. Niet doorsturen die rommel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus vooral goed lezen wat er in de link staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het helemaal met u eens Stippel.