Welke letters en combinatie van letters mogen NIET gebruikt worden in een postcode?

Bijvoorbeeld de combinatie XX wordt niet gebruikt in een postcode (postcode 1012 XX bestaat niet).
Zo ook zijn er andere combinaties die gebruikt worden.
Graag een volledig overzicht van de combinaties opnoemen in je antwoord en niet alleen 1 a 2 combinaties!

Toegevoegd na 2 minuten:
correctie:
Zo ook zijn er andere combinaties die gebruikt worden.
=
Zo ook zijn er andere combinaties die NIET gebruikt worden.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik heb me vergist in de combinatie XX. Deze bestaat wel degelijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
onzin, mijn postcode is 8101 XX

Het beste antwoord

SA,SD en SS worden niet gebruikt. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Postcode
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De combinatie cijfers en letters hebben niets met elkaar te maken. 1012 XX bestaat dan toevallig niet, maar 6212 XX bestaat wel (in Maastricht). De vier cijfers in een postcode geven de stad en wijk aan en de twee letters de straat. Wel is het zo dat aanstootgevende lettercombinaties niet gebruikt worden (bijv: SS).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lettercombinaties 'SA', 'SD' en 'SS' worden niet gebruikt. De nieuwe postcodecombinaties die geïntroduceerd zijn in de loop van 2005 (de originele dateren van 1977) gebruiken ook de eerder niet toegepaste letters F, I, O, Q, U en Y. Voorheen werden die letters niet gebruikt omdat er voldoende combinaties te maken waren, en vanwege mogelijke verwarring met andere letters. In 2005 waren alle beschikbare combinaties echter op, en het gebruik van extra letters was daarom noodzakelijk.
Amadea