mijn auto staat precies onder een boom waar altijd duiven in zitten weet iemand een manier om ze uit die boom te houden.

ik had al gehoord van iemand dat ik cd's in de boom moest
hangen. dat werkt wel iets maar toch niet zo als ik hopte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je auto ergens anders parkeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere muziek in de boom hangen :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit doe ik voor de boom. maar is er geen optie dan gaat ie
om staat op mijn terrein dus kijken wie er wind

Het beste antwoord

Weinig wat jij kan doen. Althans er zijn middelen, maarja, dat mag in Nederland niet. Ik Duitsland zijn er een soort knalpatronen die je met een alarmpistool afschiet in de handel. Deze heten ook "vogelschrik". Dat is wel redelijk effectief, maar als je die hier zal gebruiken gaan of de buren klagen en zal oom agent jou een bezoekje brengen.

Je kan op iedere tak (!!) van die pinnetjes plaatsen, die zijn bij de grote tuinbouwleveranciers wel verkrijgbaar. (die dingen die je in Amsterdam veel ziet op oude panden)
Maarja, dat lijkt mij onbegonnen werk.

Ik weet niet hoe groot de boom is, maar je zou een groot net (die ze gebruiken voor gewassen te beschermen tegen vogels) over de boom heen kunnen doen.

Of leg iets over de auto heen steeds. Vogelkak kan de lak ernstig en onherstelbaar doen beschadigen. Dus ik snap jouw dilemma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat van dat net is briljant ik ga een brief schrijven naar de gemeente .is me 4de al maar hier heb ik hoop in bedankt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb medelijden met de gemeente...4de brief over een boom waar duiven in zitten omdat jij hem niet een meter verder kan parkeren? Als je zo last van hebt regel je toch zelf een net (volgens je antwoord in de reacties staat de boom op jou eigen terrein), in plaats van de gemeente lastig te vallen met gezever?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Atheistkl, misschien gewoon eens het gemeentehuis binnenlopen en vragen naar de afdeling die daar over gaat. Bereik je soms veel meer mee (is mijn ervaring)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt ik ga het zeker proberen dat net bedoel ik.
groeten joopkl

Andere antwoorden (3)

Felgekleurde plastic-zakken in repen knippen en in de boom hangen zodat de wapperen, zo blijven ze (bij mij) weg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het iets mag kosten kun je een kunststof torenvalk in de boom hangen als afschrikmiddel voor duiven.

http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=877
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een beetje lullig antwoord en of het werkt joost mag het weten maar als ik jou was zou ik gewoon voer kopen en verder op in de bomen hangen zodat ze daar lekker gaan hangen.

mocht dat niets worden probeer via de gemeente die boom weg te laten halen!!!