Ik heb per ongeluk naar 112 gebeld wat moet ik doen?

Ik heb per ongeluk met een gsm zonder simkaart naar 112 gebeld moet ik nu iets doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ging echt niet per ongeluk denk ik. Het verhaal klinkt heel sterk in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het niet expres gedaan om het uit te proberen, omdat het van de week in het nieuws is geweest dat je ook zonder simkaart naar 112 kan bellen. http://m.nu.nl/pda/algemeen/313256-Alarm-over-112-bellers-zonder-simkaart.html http://www.nu.nl/binnenland/2552977/alarm-112-bellers-zonder-simkaart.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent altijd: Traceerbaar De telefoons zonder sim zijn traceerbaar, zegt een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). ''Er wordt een IMEI-code meegestuurd.’’ Dat is een unieke code die elke telefoon heeft. ''Via de providers kunnen we horen bij wie het nummer hoort’’, aldus de woordvoerder. Het ministerie van Veiligheid en Justitie zoekt met de mobiele telecomproviders naar oplossingen. ''Wees tot die tijd jezelf bewust dat elke telefoon die aanstaat 112 kan bellen’’, waarschuwt het KLPD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan u echt zeggen dat het niet expres was, dat nummertje staat voorgeprogrameerd in m'n gsm blijkbaar als noodnummer en met te gaan zitten /liggen heb ik zo het nummer per ongeluk gebeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zat er geen simkaart in dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oude gsm was net overgeschakeld op een nieuwe en had hem nog in n broekzak steken want khad vandaag net n nieuwe gekocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Roland1995 Precies dat vroeg ik mij ook al af waarom heb je een telefoon zonder simkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schat maak je niet zo ongerust, je hebt ook wel eens als jou telefoon niet werkt door een storing of je bent op een plek waar je moelijk verbinding hebt, dan je alleen een noodnummer bellen zoals 112. Dan zie je dat op je telefoon staan, dan staat er zo iets als noodmummer of zo iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie hier net dat onze stad zo n dienst van de blauwe lijn aanbied voor alle niet dringende vragen over politie, zou ik me daar niet even informeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wikaie, je hebt dus per ongeluk 112 getikt op je mobiel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel lang aan de lijn hebt gehangen dan zullen ze zich wel afvragen wat er aan de hand was en waarom je gebeld had. En als je meteen hebt opgehangen dan weten ze meestal wel dat het perongeluk gegaan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, als je op het groene telefoontje drukt op m'n mobiel dan krijg je automatisch 112 als er geen simkaart insteekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is lang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK weet het niet maar ik denk minstens een halve minuut of meer want dat vind ik (persoonlijk) lang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was 9 minuten ... Maar ik heb ondertussen gewoon Wat zitten praten met m'n zus dus mss weten ze daardoor dat het niets is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zullen ze dan wel gehoord hebben en weten ze dat je het perongeluk gedaan hebt.
Maar waarom gaf je dan geen antwoord toen je een/die stem hoorde ? Je had dan toch kunnen zeggen owh sorry ik wist het niet is perongeluk gebeurt 1000 maal mijn excuus. Dat zou ik gezegt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon pure stress , ik dacht er echt niet bij na
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ondertussen is het al meer dan 1 u 30 geleden dus ik denk dat het niets meer zal zijn?? ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het ook niet, maar lees maar op die link die ik er bij heb gezet .
Op een of ander manier kunnen ze er toch achter komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb, toen ik mijn "gewone" telefoon eens schoonmaakte, per ongeluk 112 ingetoetst. Ik kreeg toen alleen het dringende advies beter op te letten en geen boete.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mij wel eens gebeurt! ik had een nieuwe telefoon met touchscreen. ik wist biet hoe ik het klepje eraf moest halen dus ik zag maar een beetje aan dat klepje te trekken en ik had mn hand op het touchscreen. onderaan het scherm is er een 'knopje' om een noodoproep te doen. zonder dat ik het wist of wou drukte ik op het knopje. ik heb verder niks van ze gehoort
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo raar is dat toch niet? Op mijn mobiel houd je een knop een paar seconde in en dan vraagt hij of je daar naartoe wilt bellen. Heb dit al 2x gehad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9 minuten dat is knap, de verbinding houd namelijk geen 9 minuten stand. zodra 112 ophangt hangt een mobieltje automatisch op. dus 9 seconde kan. maar 9 minuten kan alleen als 112 is blijven luisteren, ik gok niet dat ze de lijn daarvoor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toeval???? Vrijdag las ik in de krant een stukje over telefoontjes naar 112 zonder simkaart en dat ze gescreend kunnen worden en een waarschuwing kunnen krijgen want meestal gaat dat per ongeluk stond erbij en vaak door baby's die afgedankte telefoontjes krijgen zonder simkaart om mee te spelen....maar ja, ik snap niet waarom iemand zijn mobiel gebruikt zonder simkaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heb jij een telefoon (in je broek zitten) zonder simkaart ? of heb je snel je simkaart er uit gehaald omdat je bang was dat ze je jou anders konden traceren ? maar zonder simkaart ben je ook traceerbaar. Maar wees niet bang je hebt het toch maar 1 keer gedaan ?
EN bij 1 keer doen ze niks hoor, als je hun steeds lastig valt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets aan de hand. Is mij al twee keer overkomen. Ik had een speed dail op m'n start scherm. Kreeg een sms van klpd met een waarschuwing. Thats it.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook een keer gehad, met een oude mobiel zonder klepje. Zat in mijn broekzak. Ik had overigens geen 112 voorgeprogrammeerd, maar toch schijnt het gelukt te zijn per ongeluk de goede knopjes in te drukken. Ik kreeg een SMS-je met "U bent geregistreerd als broezakbeller." Er is dus zelfs een woord voor. Ze horen dan wat geruis en misschien wat gemompel op de achtergrond. Zolang het bij deze ene keer blijft, zal er verder niets gebeuren.
Ik heb daarna op die telefoon wel altijd mijn toetsen vergrendeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, één keertje per ongeluk 112 bellen is niet erg.
Pas als je het vaker (expres) doet en dan lang blijft hangen gaan ze je traceren en kun je de politie op de stoep verwachten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vervolgvraag hierop: is het beter om daarna niets te doen als je opgehangen hebt.
Of kan je beter nog een keer bellen en zeggen dat het zojuist per ongeluk ging? Ik heb dat nl. weleens meegemaakt bij het oppassen. Ik hoorde aan de andere kant vd lijn 'hallo? hallo?' toen had t kind opgehangen. Ik twijfelde of ik terugbel (en me excuus aanbied) of het daarbij laat. Ik had het daarbij gelaten.

Antwoorden (3)

nee je hoeft niets te doen want het was zonder sim kaart dus je hebt nog geen nummer wees dus niet bang dat ze erachterkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ze toch niet ergens naar toe gestuurd?
lijkt me dat je helemaal niets kunt/hoeft te doen
anneliez
12 jaar geleden
Je moet niets doen want ze kennen jou nummer en identiteit toch niet. Die van de 112 maken zoiets dagelijks meermaals mee. Voor de grap doe je zoiets niet, want terwijl jij dit doet breng je mogelijk andermans leven in gevaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel je bent wel traceerbaar Traceerbaar De telefoons zonder sim zijn traceerbaar, zegt een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD). ''Er wordt een IMEI-code meegestuurd.’’ Dat is een unieke code die elke telefoon heeft. ''Via de providers kunnen we horen bij wie het nummer hoort’’, aldus de woordvoerder. Het ministerie van Veiligheid en Justitie zoekt met de mobiele telecomproviders naar oplossingen. ''Wees tot die tijd jezelf bewust dat elke telefoon die aanstaat 112 kan bellen’’, waarschuwt het KLPD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik nu terugbellen om te zeggen dat het een ongeluk was??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe maar niet, dan hou je de lijn weer bezet en kunnen mensen met een echt noodgeval minder snel geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeetje "connie" ga je dat nog eens zeggen?