Wat is de minimale leeftijd voor het uitlaten van drie poedels aan één lijn?

Toegevoegd na 12 minuten:
De leeftijd van de persoon die de poedels uitlaat.
Stel je voor dat bij het uitlaten de poedels in contact komen met een andere hond en dan zul je wel kracht moeten hebben om de poedels in bedwang te kunnen houden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Op mijn hondencursus zeiden ze steeds 12 jaar, en dat zeker als het kind in hetzelfde gezin woont als de honden. Dat zit zo;
De honden kunnen andere honden als bedreiging zien voor 'hun mensenkind' en abnormaal beschermingsgedrag gaan vertonen! Ze kunnen wilder en sterker worden dan normaal en andere honden misschien wel aanvallen. Allemaal uit liefde en bescherming van het kind.
Thuis zal de hond dit gedrag niet vertonen, maar hoe een hond reageert als deze alleen is met een kind en nog een vreemde hond, is niet te voorspellen. En 3 honden al helemaal niet.
Vanaf dat het kind ongeveer 12 jaar is, zullen de honden dit kind als volwassene zien en minder gaan beschermen (uiteraard afhankelijk van de bouw van het kind).

Ik zou het dus op minimaal 12 jaar houden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vanaf dat je kan lopen. Er is geen wet over de leeftijd dat je honden mag uitlaten.

Toegevoegd na 16 minuten:
Dan maakt leeftijd nog niks uit, een meisje van 16 kan net zo sterk zijn als een 10 jarige jongen. Poedels zijn niet zo sterk dus ik denk dat je met 10 makkelijk 3 poedels aankan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je de leeftijd van de poedels of de uitlater? Honden groeien veel sneller dan mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leeftijd van de persoon die de poedels uitlaat
Het is niet zo zeer de leeftijd van de uitlater, maar de bouw en de kracht die hij/zij kan ontwikkelen en ook het verantwoordelijkheidsgevoel komt daarbij om de hoek kijken.
Onze kleindochter van 12 zou daar zeer geschikt voor zijn,ze laat dan ook 1x per dag 2 honden uit in een zeer hondenrijke buurt.
Ook maakt het uit of het koningspoedels dan wel een kleinere uitvoering is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet veel te vinden mbt leeftijd voor het uitlaten van honden. Wel heb ik gevonden dat je voor het starten van een hondenuitlaatservice 16 jaar moet zijn. Verder lijkt het me belangrijk dat de persoon in kwestie fysiek in staat is om de honden in bedwang te houden, en niet in paniek raakt als er onverwacht iets gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor drie honden toch minimaal 12 jaar.
De honden kunnen nog zo rustig zijn en perfect gehoorzamen, een dier is altijd onberekenbaar.
Je kan nooit op voorhand inschatten hoe honden zullen reageren bij bepaalde situaties.