De jongste oma ooit was Mum-Zi, zij werd oma op haar 17de. Ze kreeg zelf een dochter toen ze 8 jaar en 4 maanden oud was en haar eigen dochter kreeg ook een kind op haar achtste.

Zij hoorde bij de harem van stamhoofd Akkiri, op het eiland Calabar, Nigeria.

Rifca Stanescu is dus de op één na jongste oma, voor zover bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
De jongste oma ter wereld was 23 toen ze oma werd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien speel ik nu vals maar als een meisje trouwt met een veel oudere man die al kinderen/kleinkinderen heeft is ze daar feitelijk gelijk oma van (stiefoma theoretisch).

Ik zal nog eens een voorbeeld zoeken maar 16 jaar is toch zo'n beetje de minimale leeftijd om te trouwen.

(en ja ik weet het, er is dan geen bloedverwantschap met de kleinkinderen inderdaad)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij...
Mijn Oma was 15 toen ze mijn moeder kreeg, mijn moeder trouwde op haar 17e en kreeg mij op haar 18e.

Ik had dus een erg jonge oma.
Theoretisch zou je inderdaad kunnen berekenen dat het mogelijk is rond je 22e oma te zijn. (meisjes worden tussen de 11 en 14 jaar vruchtbaar. Ook hier zijn natuurlijk weer uitzonderingen op.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof je op je 15 kinderen mag hebben...
ronaldP
12 jaar geleden
Sja, Net na de oorlog stond er echt geen politie voor de deur hoor!
op haar 24e jaar