Wat doet DHL met pakketen die niet zijn opgehaalt?

We wonen in de UK en komen terug naar nederland. Nu hebben we 4 dozen met een totaal van 100 kg terug naar nederland gestuurd via DHL. Paketje bezorgt maar ontvanger niet thuis. Nu is ze maandag dinsdag en woensdag ook al niet thuis en donderdag zal ook wel niet lukken. Hoe lang houd DHL zijn pakketten vast en wat gaat er gebeuren? Er zitten allemaal belangrijke spullen voor ons in. Tekeningen van de kinderen, boeken, speelgoed voor de kinderen game consoles. ETC. Ben echt heeeeeel erg bang dat dat zo weg is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11K

Het beste antwoord

Op de site van DHL kan je het volgende vinden:

Wat gebeurt er als het pakje niet kan worden afgeleverd?
Als de geadresseerde niet thuis is op het moment van aflevering en we kunnen het pakje ook niet bij de buren afgeven, dan laten we een bericht achter en we proberen het later opnieuw (maximaal 3 keer). Kunnen we het pakje na 4 afleverpogingen definitief niet afleveren of het pakje wordt geweigerd, dan zenden wij het pakje terug naar de afzender (of naar het opgegeven alternatieve ophaaladres). We brengen hiervoor geen aanvullende kosten in rekening.

Hoe lang blijft het pakje op het DHL Servicepoint voor geadresseerde beschikbaar?
Indien het pakje na 2 dagen nog niet bij ons is opgehaald, ontvangt de geadresseerde een herinnering. Dat doen we nog een keer na 8 dagen. Als het pakje 2 weken na ontvangst van het pakje op het DHL Servicepoint niet is afgehaald, sturen we het pakje terug naar het door u opgegeven adres. Zowel de geadresseerde als uzelf ontvangen hiervan een bericht per sms of mail. Het pakje is vanaf dat moment niet meer beschikbaar op het DHL Servicepoint.

Ik zou zelf even contact met DHL opnemen en maak een afspraak hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die brengen ze een dag later nog eens langs en als je dan nog niet thuis bent kan je ze nog ophalen bij een DHL vestiging en daarna wordt het teruggestuurd naar de afzender.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, ik vrees, dat ze het in de verbrandingsoven gooien..
En dat ze beweren dat ze het hebben afgeleverd, dat is mijn ervaring bij dhl.