Waarom stijgt de benzine prijs harder dan jij daalt, als je het naast de prijs van een vat ruwe olie zet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het is voor oliemaatschappijen een stuk aantrekkelijker om de prijs omhoog te doen dan om deze weer te laten zakken. Gaat de prijs van olie onderuit, zullen ze wel iets meegaan, omdat het helemaal vreemd is als de grondstofprijzen omlaag gaan en de prijzen van het product niet. Toch zullen ze niet net zoveel omlaag gaan als dat de olieprijs daalt, puur omdat het voor hen dan gewoon meer winst is - en dat is waar ze allemaal op uit zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accijnzen worden opgelegd door de overheid, daar hebben de maatschappijen zelf niks over te zeggen. :)
Winstbejag noemen ze dat met een duur woord Rekojeht! Je kan 't óók 'zakkenvullen' noemen.....