Wat gebeurt er als Griekenland failliet verklaard zou worden? Behoudt het de naam, wordt het "overgenomen door een ander land"? Ik heb geen flauw idee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahaha dat is echt de beste vraag van vandaag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OMG, wat een vraag xD
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Zowel het land als de inwoners worden bij opbod verkocht en de opbrengst wordt verdeeld onder de crediteuren. Het land wordt genoemd naar de nieuwe eigenaars.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, ItisI LeClerc.

Het beste antwoord

Niemand en geen enkele instantie kan een land failliet verklaren. Maar de facto kan dat toch gebeuren. Als dat land zijn schulden niet meer kan betalen dan worden die schuldbewijzen waardeloos omdat niemand verwacht dat ze terugbetaald worden.
In 1923 heeft Frankrijk een deel van Duitsland (Rijnland) bezet om de druk op te voeren om geld terug te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans dat Griekenland failliet word verklaard is zeer groot. Het belang van de Europese Unie aan het feit dat Griekenland niet failliet gaat is gewoon te groot. Ze lenen liever 2000 miljard euro aan Griekenland dan dat ze het land failliet verklaren.

En het is volgens mij niet mogelijk om een land failliet te verklaren. Bij wie moet het land faillietsegment aanvragen? En welke rechter kan het land failliet verklaren? Het is geloof ik onmogelijk. Wel kan een land tijdelijk onder het bestuur van andere landen opgenomen worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoel zeer klein, anders klopt het hele verhaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde als met IJsland wat in 2008 falliet verklaard werd. Dat land bestaat nog steeds maar heeft moeite om geld te lenen op de internationale markt.