ik heb een tas gevonden met goud en sieraden , bij de politie aan gegeven. zij hebben het mee genomen. heb ik recht op vindersloon?

de politie heeft mijn burgerservice- en telefoonnummer genoteerd, hoor ik daar ooit nog iets van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, omdat jij het hebt afgegeven aan de politie, heb je geen recht meer op vindersloon.
Je kunt het in plaats van afgeven ook alleen aangeven en vervolgens thuis bewaren. Dan heeft een eigenaar een jaar de tijd om zich te melden. Na dat jaar mag je het houden. Als de eigenaar zich wel meldt, heb je recht op vindersloon, maar hoeveel dat is, is niet vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant, dat wist ik niet.
Op de site las ik wel dat het gaat om gevonden spullen ter waarde van maximaal 450 euro.
er staat niet bij beschreven wat er moet gebeuren met gevonden voorwerpen van meer dan 450 euro.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat nu als het intussen bij jou thuis gesloten word? En de eigenaar meldt zich?
Als de oorspronkelijke eigenaar aardig is en aan de politie vraagt naar de vinder, dan zou het kunnen dat je toch nog een bedankje van hem krijgt, maar verplicht is dat niet.