Op wat baseren mensen bij de schiftingsvraag, bijv. hoeveel deelnemers zullen we tellen tegen die datum? - Een goede inschatting of puur geluk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
52.3K

Antwoorden (3)

Eigenlijk zijn schiftingsvragen puur op geluk gebasseerd. Ze nemen altijd de getallen die er het dichtste bijzitten. Hoeveel deelnemers zouden er aan die wedstrijd meedoen is vrijwel onbekend.
Het is en blijf steeds een beetje gissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site (zie link) staan de " antwoorden" op schiftingsvragen van reeds afgelopen prijsvragen. Handig om een verder inschatting te kunnen maken van wat je zo ongeveer zou moeten antwoorden. Volgens mij is er ook nog een site waar bij staat welke vraag het betrof (die kan ik hier zo niet vinden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens net het juiste getal gegeven in een supermarkt, het was puur toeval...