het idee is dat mensen laten zien dat ze niet zomaar iets zijn, (als in een plank) en zo dus aandacht ervoor krijgen. het is vooral bekend geworden doordat een australier overleed die aan het planken was op zijn balkon en toen eraf viel. kwam op het journaal ook in het buitenland en zo werd het echt populair. zelf ook idd heel vermakelijk om te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
het is dus idd dat je ergens stijf gaat liggen en een foto maakt (als toch eigenlijke antwoord op je hoofdvraag.) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een foto maken van jezelf/iemand anders die als een plank ergens stijf ligt. Vooral populair op Facebook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het idee erachter is dat je als een plank zo stijf ergens ligt, het liefst zo gevaarlijk mogelijk. Hoe gevaarlijker, hoe populairder jouw foto zal zijn...

Helaas is er ook iemand, een 20 jarige, omgekomen in Australië, die viel van de 7e verdieping naar beneden.

http://www.facebook.com/OfficialPlanking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad het is zo hoe gevaarlijker hoe beter.. Dat zijn de andere vergeten erbij te melden. Dus + voor jou:D