Kan een bedrijf(Zalando) voor een vordering van 15 euro een deurwaarder inschakelen? Zo ja, wat zijn dan de gevolgen voor mij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Ja dat kunnen ze de gevolgen zijn dat jij meer moet betalen
ronron1212
12 jaar geleden
Dat kunnen ze wel, maar doorgaans zullen de kosten voor hen hoger zijn dan wat die vordering gaat opbrengen.

Neemt niet weg dat als jij een rekening van 15 euro hebt, je die gewoon moet voldoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Hoezo voor hun
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Incassokosten worden gewoon opgeteld bij de openstaande vordering, en liggen hoger dan de gemaakte kosten. Dus zelfs voor 15 euro zal een bedrijf als Zalando dit wel uitbesteden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar Zalando zal voor 15 euro echt geen deurwaarder inschakelen, laat ik het zo zeggen: geen enkel deurwaarderbedrijf zal een vordering van 15 euro willen gaan innen. De kans dat dat meer geld kost dan het zal opleveren is namelijk vrij groot.
Zie:
http://deurwaarder.org/index.html
ronron1212
12 jaar geleden
Zalando heeft net als alle andere bedrijven een afspraak met een incassobedrijf en echt zelfs voor € 15 gaan ze er achteraan.
ronron1212
12 jaar geleden
de link zegt niets
Ja natuurlijk kan dat. En incassokosten die op jou worden verhaalt liggen vaak hoger dan 15 euro. Dus stel dat ze 20 euro incassokosten rekenen, wordt jouw schuld dus 35 euro.
In de algemene voorwaarden van Zalando zal vast wel staan hoe hoog de incassokosten zijn.

Beter dus om gewoon die 15 euro te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals hierboven al aangegeven kan dat. Bovendien is 15 euro je de problemen en extra kosten wel waard?
Bij het bestellen weet je al dat je dit moet betalen, dus waarom zou je het niet doen?
Een van de gevolgen is dat je met een betalingsconflict over 15 miezerige euro's ook geen verdere bestellingen kan doen bij Zalando. Die willen namelijk geen klanten die niet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zij verkeerd geleverd hebben dan zouden zij dit zelf moeten oplossen. Mocht het nodig zijn om 15 euro voor te schieten voordat je je geld terug rijgt dan zou ik dat gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ervaring dat ik met Zalando heb is dat als ik het terugstuur, ik mijn geld snel terug kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En tja, zo werkt het natuurlijk ook niet, de schoenen houden en de laatste 15 euro in je zak steken. Zallando is een leveringsverplichting aangegaan, jij een betalingsverplichting. Als jij de levering accepteert (de schoenen houdt) zul je gewoon moeten betalen. Wil je je geld terug, dan moet je de levering niet accepteren. Maar waarom bestel je ergens schoenen als je bij voorbaat de klantenservice al niet vertrouwt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel een beetje een vreemd verhaal. Je bent kinderachtig bezig naar mijn idee. Je hebt iets besteld dat is niet wat je wilde en dus stelt zalando voor om het verkeerde retour te zenden. Doe dat dan ook of houd het product. Als je het product houd betalen en niet zeuren! Je gaat toch niet om 15 euro zo'n heisa maken?! Als je dat wel doet dan krijg je meer problemen dan het waard is naar mijn idee..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Homi: je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je die schoenen bestelde. Nee dus, ze kunnen je niet eerst terugbetalen voordat je iets terugstuurt. Natuurlijk kan dat niet, stel je voor: dan kunnen ze niet eens weten óf je wel iets verkeerds hebt ontvangen of dat je de boel belazert en gewoon gratis schoenen probeert te krijgen. En kijken of je een bedrijf wel vertrouwt moet je natuurlijk altijd doen vóórdat je er bestelt en ook nog vooruit betaalt. Niet zo slim, om dat achteraf pas te doen en dan ook nog te zien als excuus om niet aan je verplichtingen te voldoen. Ik begrijp best dat jij je hier als het slachtoffer ziet, maar puur objectief gezien ben jij hier de bad guy, niet Zalando.