Waarom doen de caissières bij de XL AH (in Nijmegen) de lamp boven de kassa soms uit en soms aan?

Bij de XL-Albert Heijn in Nijmegen heb je boven elke kassa een lamp met het kassa nummer erop. Nu staat deze lamp bij een open kassa soms aan, maar ook wel eens uit. Ik heb geregeld dat ik in de rij bij de kassa sta en dan doet ze caissière opeens (tijdens het scannen van boodschappen of bij een nieuwe klant) de lamp van de kassa aan (of uit) en na een tijdje doet ze hem dan weer uit (of aan).

Het valt me al een tijdje op en ik ben nu toch wel benieuwd waarom... dus: Wie of wie weet het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het door laten lopen van de band met boodschappen. Zij doen niet die lamp aan en uit, maar ze drukken om het knopje om de spullen voor de volgende klant dichterbij te halen. Misschien is daar die lamp aan verbonden zodat de chef kan zien dat die caissière het druk heeft.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- zowiezo niet want de band gaat vanzelf vooraan dicht bij de kassa zie je een klein apparaatje dat een soort laser straaltje uitschiet en als er iets voor zit stopt ie daarom ligt er ook altijd een balkje op de band als de kassa dicht zit
Amadea
12 jaar geleden
Jullie nemen het blijkbaar niet aan, maar ik heb het zelf zo gezien in de AH XL in Nijmegen!

Andere antwoorden (2)

soms hebben ze de afspraak dat dit het teken is dat hulp van de centrale cassiere wordt gevraagd. ik weet niet of dat in Nijmegen ook zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft te maken met snelheid (er kan van meerdere kanten gescand worden, artikel wordt van meerdere kanten gescand op streepjescodes waardoor de caissiere het artikel niet hoeft te kantelen) en ergonomie (je kan linksom of rechtsom aan een kassa zitten en gemakkelijker staand kassa draaien). Deze atoomkassa's hebben niet de handmatige bediening van de banden. De achterband stopt enige tijd nadat de voorband is gestopt (dus als er bijvoorbeeld het bordje volgende klant voor komt te staan). De enige manier om zelf de banden te laten stoppen is het uitzetten van alle randapparatuur (=voor- en achterband een kassalampje). Waarom doet de caissiere dat? Omdat ze als het goed is zich zorgen maakt om jouw boodschappen die anders op de achterband in de verdrukking komen. Sla, brood, chips, dat soort artikelen. Als de band zou blijven draaien, houd je geen sla meer over.
Enige nadeel van deze actie is inderdaad dat het lichtje steeds aan en uit gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan ;-)