Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is de media en pers bijna altijd op zoek naar ellende ?

Terwijl er in meerderheid veel mooie dingen gebeuren...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind dat de maatschappij waarin wij leven meer gericht is op negativiteit dan op de gewenste positiviteit.
Kijk maar om je heen. Wij vinden het moeilijk om complimenten te geven. Wij vinden het moeilijk om complimenten te ontvangen.
Het gaat ons echter wel makkelijk af om iets af te kraken. Om te zeggen wat niet goed is.
Op de werkvloer hoor je vaak alleen maar iets als je iets verkeerd doet. Als je niets hoort, dan lijkt je het wel goed te doen, maar is dat zo...

In de krant wordt daarnaast ook vaak de angst aangeroepen. Zijn we daaraan verslaafd om dat te willen lezen. Zijn we gekluisterd aan de TV om het journaal te zien.
Gelukkig niet iedereen. We zijn nog niet verloren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Door onze aandacht te richten op andere(n) hoeven wij het niet te hebben over onze eigen leed, trauma's en verdriet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat ze graag spectaculair nieuws brengen en er is elke dag genoeg ellende is op de wereld.
Mooie dingen zijn niet gauw interessant voor ze. Hoewel er ook regelmatig roddelnieuws tussenzit.
En wat denk je van a.s. zaterdag als dat homocircus door de Amsterdamse grachten gaat varen? moet jij eens opletten, de nieuwszenders staan vooraan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat verkoopt.. omdat wij, de mensen, daar om vragen..het nodig hebben zich bezig te houden met andermans leed omdat eventuele eigen ellende daardoor op de achtergrond verdwijnt.. maar ook omdat voor een bepaalde groep mensen er geen beter vermaak is dan leedvermaak.. we willen kunnen zeggen: eigen schuld, dikke bult..we willen vinger kunnen wijzen en meepraten over hoe, wat had kunnen worden voorkomen.. we willen het beter weten en kunnen roepen: dat was mij nooit overkomen..
Maar eerlijk=eerlijk, er is ook een groep die de uitzondering op de regel bevestigt en waarvan de mensen willen en kunnen meeleven en de handen uit de mouwen steken om te helpen waar nodig...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie dingen zijn kleinschaliger en kortstondiger in activiteit , en ellende (gevaar) komt omdat veel slappe mensen roepen om antwoorden en andere mensen verachters , politieke effen vastzittende bestuurlijke situaties , anders zijn problemen en bloed daarvoor goed kunnen gebruiken ,

De omroep is dus 1 ongelovig slaafs eigenik aanroepend zooitje . ( op iemand anders met verlossende woord hopen )

Toegevoegd na 4 minuten:
Mensen houden niet van ellende als ze het zelf niet hoeven dragen , maar .. iedereen vraagt dus of de ander zijn of haar kruis wil overnemen ! dus daarom houden ze die boot aan .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat goed nieuws geen nieuws is.Maar weinig mensen bellen tijdens een vakantie naar huis, tenzij er letterlijk of figuurlijk iets gebroken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen kijken liever naar andermans ellende dan naar de goede dingen die er ook zijn en daar de kijkcijfers bepalend zijn voor het voortbestaan van een omroep (of lezers in het geval van een krant) is de keuze snel gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ben ik zeker met je eens, er gebeuren heel veel mooie dingen. Maar deze berichtjes in de krant zullen niet de voornaamste reden zijn waarom mensen 'm kopen. We willen weten wat er allemaal in de wereld gebeurt en ellende verkoopt toch beter helaas.

Let maar op wanneer er een ramp is gebeurd, dan kopen ineens veel meer mensen een krant of zijn er zoveel meer hits op internet. En het móet natuurlijk ook gemeld worden, maar als ik af en toe een leuk berichtje lees tussendoor waar ik een lach van op m'n gezicht krijg, is dat toch wel een erg leuke en welkome afwisseling. Deze mogen wat mij betreft veel vaker vermeld worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding