wat kan je hier er aan doen vriend van mij ?

ik heb bij de dodenherdenkingiemand gezien dat ie zomaar opgepakt omdat ie te lang stond op een plek en kwamen er paar politie bij hem ze vroegen hem wat je hier aan doen was hij zei niks en wrm dat je zo lang stondt ze namen hem gelijk zomaar naar de buraue voor 4 uurtjes terwijl dat ie niks verkeerd deed en na de dodenherdenking was ie vvrijgelaten maar wat kan hij hier aan doen tegen de politie ze zeiden alleen maar dat ie aangift kan doen via de website kan hij ddaarvoor ook wat terug pakken ofwat krijgen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat ze hem in die 4 uur dat ie op t bureau was wel hebben verteld waarom ie daar zat... Btw, punten en komma's zouden handig zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit eerlijk gezegd nogal ongeloofwaardig. Het is een kenmerk van de dodenherdenking dat mensen die het bijwonen lang op één plek staan. Daar op zich spreekt de politie je niet voor aan, laat staan dat ze je ervoor meenemen naar het bureau.

Antwoorden (3)

Als de politie een reden heeft om iemand op te pakken dan mag dat. Je zou je hier af kunnen vragen wat de reden is, maar de politie kan komen met het argument dat ze hem verdacht vonden.

Er is niets gebeurt wat volgens de wet niet mag.

Je kan een klacht indienen in de link hieronder staat hoe je dat moet doen en hoe dit in zijn werk gaat.

Het is niet zo dat er een schade vergoeding of iets dergelijks tegenover staat, hij zal waarschijnlijk een gesprek krijgen met de politie waarin ze uitleggen waarom hij opgepakt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze hem verdacht vonden aangifte kun je op internet doen maar ook op het bureau zelf
Sucses ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er weinig aan doen.
Je geeft niet aan waar dit plaatsvond, dus of onderstaand verhaal geheel opgaat voor jullie situatie weet ik uiteraard niet.

In Amsterdam gold tijdens dodenherdenking een noodverordening en dan is jullie verhaal absoluut toegestaan.

"Een noodverordening kan in Nederland door een burgemeester of gezaghebber worden vastgesteld indien er ernstige vrees bestaat voor ernstige wanordelijkheden.

Een noodverordening moet vervolgens worden bekrachtigd door de gemeenteraad of eilandsraad. Indien de gemeente- of eilandsraad weigert de noodverordening te bekrachtigen, kan de burgemeester of gezaghebber beroep aantekenen bij de Commissaris van de Koningin of de Rijksvertegenwoordiger, die de noodverordening alsnog kan bekrachtigen.

Een noodverordening vormt over het algemeen een ernstige inbreuk op grondrechten zoals de vrijheid van beweging en de vrijheid van demonstratie, en wordt daarom zelden uitgevaardigd. In tegenstelling tot een noodverordening, die moet worden gepubliceerd, kan een burgemeester of gezaghebber ook een noodbevel uitvaardigen met een bevel voor één of meerdere personen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodverordening