Is het verstandig om in deze tijd aan een 2e kindje te beginnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Deze vraag kun je je altijd stellen, in elke tijd. Als je twijfelt zou je het beste kunnen kijken naar de bron van die twijfel. Is dit persoonlijk en financieel dan kun jij daar alleen zelf het antwoord op geven. Gaat het om de tijd waar we nu in leven, dan zie ik persoonlijk geen bezwaar. Mensen hebben door de eeuwen heen in allerlei omstandigheden kinderen gekregen. En komt tijd, komt raad. Als je het van binnen graag wilt samen dan zou ik deze wens proberen in vervulling te laten gaan. Zeker als je al een kind hebt en hiervan geniet. Maak je van tevoren niet teveel zorgen over praktische zaken, het loopt toch altijd anders :)

Waar er een kan eten, kunnen er ook 2 eten. (heb ik ooit gehoord) Het ligt er maar net aan wat je gaat doen als het even wat minder zou worden met inkomsten. Als je het echt wil, kan het lukken. Ik geloof overigens niet dat er veel mensen zich van zouden laten weerhouden met de recessie omdat die ook weer ooit over gaat toch?

Ik zou het je in ieder geval niet afraden. Maar je kunt deze keuze alleen zelf maken en niet de mensen op Goeievraag.nl...

Natuurlijk, als je het financieel en lichamelijk op kan brengen, is dat toch geen bezwaar? Als je bang bent dat je kind geen leuke toekomst tegemoet gaat door al dat gezeur over ozon, opwarming van de aarde, overbevolking, ontbossing etc., had je ook geen eerste moeten nemen. Ik zeg: doen!

je bedoeld waarschijnlijk nu met de mexicaanse griep q koorts ect. ik zal je eerlijk zeggen, als ik dit allemaal geweten had had ik het uitgesteld. die vreselijke angst die je nu word ingepraat en zelf langzaam begint te geloven is niet leuk. bedoel je qua crisis.. ik kan niet in je portomonee kijken. bedoel je qua of je eraan toe bent.. dan waarschijnlijk niet anders had je het niet gevraagd. succes

Als iemand zegt waar er 1 kan eten kunnen er 2 eten is onzin tot welk aantal trek je dat door?Maar het zou handig om eens te kijken naar het programma baby te huur of opvoed politie.Die gezinnen begonnen ooit met 1 kind vonden dat ze gezellig en namen er nog een paar.met het gevolg ruzie en gegil in huis met vechtende en ruzie maken de kinderen.En om "deze tijd "er bij te halen.Ja als je werkloos wordt met meerdere kinderen heb je een sappelend bestaan met allleen maar zorgen.

HA, die Simone; Alleen als je denkt dat de tijden misschien ooit weer beter zullen worden en/of jij je kind er tegen zult kunnen wapenen.

Er zijn altijd wel redenen om het uit te stellen, crisis, mexicaanse griep, andere baan oppas hypotheek, maar als je er (weer) aan toe bent gewoon er weer voor gaan. En natuurlijk een kind krijgen is egoistisch, maar o zo fantastisch.(meestal althans, soms mogen ze even achter het behang)

Een kind 'begin' je door liefde ... Daar hebben we totaal geen 'vat' op. En bij twijfel moet je dingen nooit doen !

Ik stoor me aan 'in deze tijd'; een 2e kind wil je, om je gezin uit te breiden, als speelkameraad voor je 1e kind of wat dan ook. Met de toevoeging 'in deze tijd' stel je dat een kind iets van korte duur is. Er zijn altijd wel redenen te bedenken om geen kinderen willen of juist mogelijkheden te zien wel kinderen te willen krijgen. 'Deze tijd' heeft daar weinig mee te maken. Je persoonlijke mogelijkheden en onmogelijkheden zijn feitelijk de enige beperking.

Dat ligt helemaal aan je persoonlijke situatie, en aan hoe zeker je bent over je persoonlijke situatie in de toekomst. Kinderen krijgen is een grote verantwoordelijkheid, begin er alleen aan als minstens je uitgangssituatie goed is, en je kunt verwachten (voor zover je daar ooit zekerheid over hebt) dat je je kinderen alles kan bieden wat ze nodig hebben. Garanties voor de toekomst zijn er niet, maar als je uitgangspositie al niet goed is, is het wel een héél groot risico om te gokken dat je pakweg vanaf volgend jaar tot over twintig jaar je kinderen een goed leven kan bieden. Is je uitgangspositie wel goed, en heb je er vertrouwen in dat je eventuele tegenslagen in de toekomst goed genoeg het hoofd kunt bieden om je kinderen een goed leven te bieden, dan is dit geen slechtere (of betere) tijd om aan een tweede kindje te beginnen dan andere tijden.

Wat betreft kinderen moet je volgens mij altijd eerst op je gevoel afgaan. Wil jij graag een tweede? Ziet het er naar uit dat jullie het kunnen betalen? Als je te ver gaat redeneren kom je er nooit uit want er zijn altijd wel dingen 'mis' in de wereld waardoor je het niet zou moeten doen. Dus, vetrouw op je gevoel en succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100